بيشتر بدانيم
پنج شنبه 26 اسفند 1389برچسب:روماتيسم, :: 21:41 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

  

روماتیسم مفصلی چیست؟ 

آرتریت روماتوئید (Rheumatoid arthritis)

 

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، یک بیماری سیستمیک و مزمن است که باعث تخریب غضروف و ایجاد ضایعات استخوانی می‌شود. این بیماری معمولا در سنین 30 تا 50 سالگی بروز می‌کند و در زنان شایع‌تر است.  

آرتریت بصورت قرینه‌ است، یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر باشد، به احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر می شود. در برخی افراد، بیماری از شدت کمی برخوردار بوده و با حداقل ضایعات مفصلی، در مدتی کوتاه همراه می‌باشد، ولی در برخی دیگر ضایعات پیشرونده و مزمن، به صورت پلی آرتریت می‌باشد و باعث اختلال در عملکرد مفاصل می‌شود.

 

نشانه‌ها

بیماری شروع آهسته یا ناگهانی دارد و با علائم درد، تورم، گرمی، محدودیت حرکت و خشکی صبحگاهیمفاصل همراه است. درد مفاصل با استراحت و بی‌حرکتی تشدید شده و به مرور زمان در طی روز و با کار کردن و فعالیت آرام تسکین پیدا می‌کند.

التهاب مفصل به مرور زمان باعث تخریب غضروف مفصلی و ساییدگی استخوان و به دنبال آن تغییر شکل مفصل می‌شود.

در بیماری آرتریت، بیشتر مفاصل‌‌ انگشتان و کف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌ دست، پا، مچ‌ پا و گاهی اوقات مهره‌های گردنی درگیر می‌شوند.

بیماران ممکن است علائم خارج مفصلی (سیستمیک) مانند تب، ضعف، خستگی زودرس، بی‌اشتهایی ،کاهش وزن و برآمدگی‌های‌ زیر پوست‌ به نام ندول یا گره‌های روماتوئید داشته باشند. گاهی نیز درگیری عروق و اعصاب پوست یا سایر اعضای بدن مثل کلیه، ریه، طحال، کبد و... و درگیری چشمی و خونی دیده می‌شود.

 

علت

ناشناخته‌است، ولی ایمنی سلولی و ایمنی هومورال، هر دو در ایجاد این بیماری نقش دارند. این افراد نسبت به دیگران شانس ابتلای بیشتری به بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان ، عفونت ها، آلرژی، بیماری های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و فشار خون دارند.

 

درمان

منظور از درمان این بیماری کاهش درد و ورم، کاهش یا توقف تخریب مفاصل و در مجموع بهتر کردن کیفیت زندگی فرد است. روش‌های درمانی مورد استفاده در بیماری روماتیسم شامل تغییر در شیوه زندگی، استفاده از داروها، جراحی، روش‌های درمانی جایگزین یا تکمیلی نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی، وسایل کمک‌کننده به مفصل و وسایل کمک حرکتی می‌باشند.

داروهای ضدالتهابی مانند انواع کورتون‌ها، داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و داروهای غیراستروئیدی برای درمان روماتیسم استفاده می‌شوند.

دکتر مقیمی، فوق تخصص روماتولوژی معتقد است، با توجه به این‌که این بیماری در اثر اختلال سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود و داروهای مصرف شده نیز سیستم ایمنی را ضعیف‌تر می‌کنند، افراد باید در مقابل بیماری‌های عفونی و ویروسی ایمن شوند.

 

چند نکته تغذیه ای

* کاهش دریافت کالری، باعث کاهش علائم مفصلی می گردد.

* مصرف ماهی و دانه های خوراکی مثل گندم و سویا که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند، باعث کاهش درد مفصلی می گردد.

چای سبز ، فلفل شیرین، انگور قرمز و آنتی اکسیدان هایی مانند مس، منیزیم و پتاسیم در درمان روماتیسم بسیار مفیدند.

روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد.

 

توصیه‌ها

- بیماران از انجام فعالیت‌های روزانه به صورت ناگهانی و شدید و در مدت کوتاه خودداری کنند و و از حمل اجسام سنگین در حالتی که به خصوص مچ دست خم می‌شود، پرهیز نمایند.

- بایستی سعی شود به جای وارد کردن فشار به یک یا چند مفصل، آن را بین تعداد زیادتری از مفاصل توزیع کرد و تا جای امکان از مفاصل بزرگ‌تر و قوی‌تر استفاده نمود.

- بیماران باید تقسیم مناسب فعالیت روزانه، ورزش منظم و اصولی و استراحت در بین فواصل کاری، ایجاد تعادل بین میزان فعالیت و استراحت، کاهش استرس‌های روانی و استفاده از یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنند.

 

نتایج چند تحقیق در مورد روماتیسم

اثر ضد روماتیسمی زردچوبه

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که زردچوبه و مکمل‌های غذایی آن ممکن است به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های استخوانی کمک کنند.

ریشه زردچوبه در طب سنتی آسیا برای قرن‌ها به عنوان درمانی برای التهاب مفاصل یا آرتریت کاربرد داشته است. داروهای ضدالتهابی نوین که برای درمان آرتریت به کار می‌روند، عوارض جانبی بسیاری دارند، بنابراین پزشکان و پژوهشگران به دنبال شیوه‌های درمانی جایگزین برای این بیماری هستند.

امروزه مکمل‌های غذایی حاوی زردچوبه با نام کورکومین (curcumin) - ماده شیمیایی که رنگ زرد زردچوبه ناشی از آن است- در بازار موجود است. تصور می‌شود این ماده نیز دارای خواص ضدالتهابی باشد.

 

فایده روغن کبد ماهی برای روماتیسم مفصلی

پژوهشگران بر اساس تحقیقات انجام شده به این گروه از بیماران توصیه می کنند برای بهبود علایم بیماری های مفصلی و کاهش مصرف داروهای مسکن ، به طور منظم روغن ماهی و یا کپسول روغن کبد ماهی را مصرف کنند.

 

یکی دیگر اثرات خوب شیر دادن به نوزاد

بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال ابتلا به روماتیسم مفصلی در زنانی که به کودکان خود شیر می‌دهند کمتر از سایر زنان است. زنانی که در طول عمرشان بین یک تا دو سال به فرزندشان شیر داده‌اند، تا 30 درصد کمتر از سایرین به روماتیسم مفصلی مبتلا می‌شوند و این درصد با افزایش مدت شیردهی حتی به 50 درصد نیز می‌رسد.

 

 

سه شنبه 21 اسفند 1389برچسب:تكيه دولت, :: 5:3 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

ساختمان عظيم تكيه دولت كه بعضي از جهانگردان و نويسندگان مغرب زمين آنرا شبيه و از حيث عظمت نظير ‌«آمفي تئاتر ورونا» (Verona) دانسته‌اند، در ضلع شرقي كاخ گلستان و در مجاورت شمس‌العماره قرار داشت و بناي سه طبقه گردي بود محيط بر محوطه وسيعي كه قطر تقريبي آن را شصت متر و ارتفاعش را در حدود بيست و چهار متر و مساحتش را دو هزار و هشتصد و بيست و چهار متر مربع ذكر كرده‌اند.

استخوان‌بندي سقف این بنا به شكل گنبد در روي صحن بنا بود که در مواقع لزوم چادر يا پوشه‌اي بر روي آن مي‌كشيدند تا مردم را از تابش آفتاب و باران محفوظ بدارند.

در وسط اين سقف چهل‌چراغي آويزان بود كه با چهل‌چراغ‌ها و قنديل‌ها و لاله‌هایي كه در شب‌هاي تعزيه‌داري متجاوز از پنج‌هزار شمع در آنها روشن بود، به آن بنا و مراسمي كه در آن برگزار مي‌شد، جلوه و جلال خاصي مي‌بخشيد.

در وسط اين محوطه سكوي گردي بود به شعاع تقريبي نه متر و ارتفاع نود سانتيمتر و براي رفتن بر روي آن دو پلكان در دو طرف آن ساخته بودند كه هر كدام داراي سه پله بود.

دور اين سكو جاده‌اي به عرض تقريبي شصت متر وجود داشت كه بعضي از عمليات تعزیه از قبيل اسب‌سواري و پيكار و مسافرت و غيره در آن صورت مي‌گرفت و وقايع را بهتر مجسم و آن را به واقع امر نزديكتر مي‌ساخت و در نتيجه به تأثير آن مي‌افزود.

در سمت ديگر اين جاده نيز پله‌اي بود به ارتفاع تقريبي سي سانتي‌متر كه صفه بسيار وسيعي را در پيرامون صحن تكيه تشكيل مي‌داد كه مختصري به سمت سكوي مركزي شيب داشت تا زماني كه چهار زانو روي زمين مي‌نشستند، بتوان به آساني وقايع تعزيه را كه روي سكو صورت مي‌گرفت ببينند.

اين قسمت كه جاي مخصوص زنان بود و متجاوز از هزار زن در روي آن مي‌نشستند، به يك سلسله پلكان كه دور تا دور صحن تكيه مي‌گشت و داراي شش پله بود مي‌رسيد و به طاقنماها و غرفه‌هاي اطراف تكيه، مي‌گرديد.

در يك سمت تكيه ايوان وسيعي ديده مي‌شد كه رواق آن با نقش‌هاي كاشي الوان و آجر زينت يافته بود. اين ايوان وسيع جايگاه مخصوص مقام سلطنت بود. در مقابل اين ايوان در انتهاي صحن تكيه، منبري از سنگ مرمر با چهار پله بر روي سكوي مرتفعي قرار داشت كه قبل از شروع تعزيه چند واعظ بر روي آن وعظ مي‌كردند و مردم را براي مشاهده وقايع تعزيه آماده مي‌کردند.

در اطراف آن نیز طاقنماهائي ساخته بودند به عرض تقريبي هفت متر و نيم كه ستون‌ها و ديوارهاي خارجي آن كاشي‌كاري بود. روي اين طاقنماها اتاق‌هائي در دو طبقه وجود داشت كه پنجره‌هاي آن را به صورت «اُرُسي» درست كرده بودند. با وجود اينكه هيچگونه اهتمامي براي قرينه‌سازي در طرح اتاق‌ها و رواق‌ها به كار برده نشده بود، از عظمت و جلال بنا اصلاً كاسته نشده، سهل است كه يك تنوع مطلوب و زيبایي در طرح كلي آن به وجود آورده بود كه شخص از ديدنش لذت مي‌برد.

پنجره جايگاه اختصاصي خاندان سلطنت كه در عقب منبر و در مقابل جايگاه پادشاه قرار داشت دو برابر بلندتر از پنجره اتاق‌هاي ديگر و معماري آن با ساير اتاق‌ها متفاوت بود. اين اتاق‌ها را با فرش‌هاي پرقيمت و پرده‌هاي زيبا زينت كرده بودند.

عرض طاقنماهائي كه راه ورود و خروج به تكيه را تشكيل مي‌داد با ساير طاقنما تفاوت داشت.

عظمت و جلال تكيه بيشتر بسبب مراسم پرشكوهي بود كه به نام «تعزيه» در آن برگزار مي‌شد. در اين مراسم در و ديوار را با چهل چراغ‌ها و قاليچه‌ها و شال‌هاي كشميري و تابلوهاي نفيس و ساير اشياء گرانقيمت تزئين مي‌كردند.

تزئين هر غرفه را يكي از رجال معروف و متمكن به عهده مي‌گرفت و در نتيجه يك نوع رقابت مذهبي در اين كار بين اشخاص ايجاد مي‌شد.

جمعيت انبوه زنان، سكوي مركزي را احاطه مي‌كردند و مردان در پشت سر ايشان روي پله و در غرفه‌ها و اتاق‌ها جاي مي‌گرفتند.

تكيه دولت نه تنها به لحاظ معماري و جنبه‌هاي تاريخي بلكه از لحاظ اجراي مراسم با شكوه تعزيه نيز داراي اهميت خاصي بوده است. اما اكنون اثري از آن به جا نمانده و تنها تصویری که از آن در دست است مربوط به نقاشی «كمال‌الملك» (محمد غفاري) است.

تصوير تكيه دولت در اثر کمال‌الملک نه تنها از لحاظ طرح و تركيب و رنگ آميزي اثري بديع و شاهكاري نفيس است بلكه از آنجا كه نشان‌دهنده طراحي و معماري يك بناي عظيم تاريخي است و مخصوصاً از اين جهت كه بيان كننده مراسم پرجلال و شكوه تعزيه‌داري است، به‌عنوان گوياترين سند مهم ملي پرارزش است.

 

 

 
 سوسک‌های زامبی
سوسک‌های زامبی
خبر آنلاین: زنبور جواهرنشان ماده، سم تترودوتوکسین خود را به درون مغز سوسک حمام تزریق کرده و باعث می‌شود واکنش‌های دفاعی سوسک از کار بیفتد. سپس درون شکم سوسک تخم‌گذاری می‌کند. وقتی لاروهای زنبور سر از تخم بیرون می‌آورند، شروع به تغذیه از سوسک می‌کنند. در تمام این مدت سوسک زنده است و تحت کنترل زنبور قرار دارد.
 مورچه‌های زامبی
مورچه‌های زامبی
مغز مورچه‌های برگ‌چین در جنوب شرقی آسیا تحت کنترل یک قارچ قرار دارد که Ophiocordyceps Unilateralis نامیده می‌شود. این قارچ قبل از اینکه مورچه میزبان خود را بکشد، آن را مجبور می‌کند تا به بهترین نقطه جنگل برود. سپس با رشد بیش از حد خود باعث منفجر شدن جمجه مورچه و رها شدن هاگ‌های خود درون جنگل می‌شود.
 گاوهای زامبی
گاوهای زامبی
پروتئینی به نام ذره عفونی پروتئین‌دار یا پریون می‌تواند بر روی مغز تاثیر بگذارد. پریون‌ها عامل بیماری‌زایی هستند که باعث بروز بیماری جنون گاوی شدند. اگر یک پریون ناقص وارد سیستم بدن ما شود، سایر پریون‌های بدن نیز به شکل پریون ناقص در می‌آیند و باعث می‌شوند مغز انسان نوعی حالت خمیری به خود بگیرد.
 انسان‌های زامبی
انسان‌های زامبی
ارتباط پریون‌ها به بیماری‌های زامبی‌مانند در اوایل دهه 1950 میلادی کشف شد. در آن زمان فرمانداران استرالیایی متوجه شدند اعضای قبیله فوور از نوعی رعشه عجیب رنج می‌برند. در اوایل دهه 1960 دکتر مایکل آلپرز منشاء این بیماری را در مراسم تدفین آدمخوارانه این قبیله که شامل خوردن مغز مردگان بود، پیدا کرد.
 ویروس زامبی مسری
ویروس زامبی مسری
استیون اسچلوزمان در کتاب جدید خود به نام «کالبدشکافی زامبی» نیز منشاء زامبی را در پریون می‌داند. اسچلوزمان که استادیار روان‌پزشکی دانشگاه هاروارد است می‌گوید لوب پیشانی مغز در یک زامبی احتمالا وجود ندارد. همچنین مخچه که هماهنگی حرکت بدن را کنترل می‌کند، اگرچه سالم است اما به طور کامل کار نمی‌کند.
 اسپری زامبی‌ساز
اسپری زامبی‌ساز
پریون‌ها توسط هوا منتقل نمی‌شوند... البته تا این لحظه. گروهی از آسیب‌شناسان سویسی در یک مطالعه جدید، غلظت‌های بالا از پریون را درون یک افشانه قرار داند و موش‌های آزمایشگاهی را در معرض اسپری این افشانه قرار دادند. نتیجه آزمایش از کشندگی 100 درصدی حکایت دارد.

به گزارش پاپ‌ساینس، در اوایل دهه 1980 میلادی / 1360 شمسی، گیاه‌شناسی به نام وید دیویس این نظریه را مطرح کرد که زامبی‌ها چیزی بیش از فرهنگ قومی و جادوگری هستند. به اعتقاد وی قدرت زامبی که در آیین‌های مذهبی هائیتی از آن استفاده می‌شود، در واقع نوعی سم قوی است که باعث مسدود شدن کانال‌های عصبی می‌شود.

سوسک‌های زامبی
دیویس نظریه خود را تا حدودی از مثال‌های موجود در عالم واقع الهام گرفته بود. از جمله می‌توان به زنبور جواهرنشان ماده اشاره کرد که سم تترودوتوکسین خود را به درون مغز یک سوسک تزریق می‌کند و باعث می‌شود واکنش‌های پرواز و دفاع سوسک از کار بیفتد. این زنبور سپس سوسک بیچاره را به درون لانه خود می‌برد و درون شکم آن تخم می‌گذارد. هشت روز بعد لاروهای زنبور سر از تخم بیرون می‌آورند و با تغذیه از سوسک، به داخل اندام‌های وی نقب می‌زنند. در تمام این مدت سوسک زنده است و تحت کنترل زنبور قرار دارد.

مورچه‌های زامبی
مغز مورچه‌های برگ‌چین (کشاورز) در جنوب شرقی آسیا تحت کنترل یک قارچ عفونی قرار دارد که Ophiocordyceps Unilateralis نامیده می‌شود. این قارچ قبل از اینکه مورچه میزبان خود را بکشد، آن را مجبور می‌کند تا به بهترین نقطه جنگل برود. سپس با رشد بیش از حد خود باعث منفجر شدن جمجه مورچه و رها شدن هاگ‌های خود درون جنگل می‌شود.

گاوهای زامبی
نخستین فیلم زامبی دنیا در سال 1968 / 1347 ساخته شد. در این فیلم ارتشی از اجساد گوشتخوار که در اثر تشعشعات رادیواکتیو زنده شده بودند، به گروهی از روستاییان پنسیلوانیا حمله کردند. در آن زمان فیلم‌های زامبی به نوعی ترس از جنگ هسته‌ای را نشان می‌داد. امروزه زامبی‌هایی که در سینماها به نمایش در می‌آیند، عموما در اثر عفونت‌های ویروسی ایجاد شده‌‌اند؛ ویروس‌های همه‌گیری که جایگزین ترس از جنگ هسته‌ای شده‌اند.

پروتئینی به نام ذره عفونی پروتئین‌دار یا اصطلاحا پریون می‌تواند بر روی مغز تاثیر بگذارد. پریون‌ها همان عامل بیماری‌زایی هستند که باعث بروز بیماری جنون گاوی شدند. اگر یک پریون ناقص وارد سیستم بدن ما شود -مانند اتفاقی که در بیماری جنون گاوی افتاد- سایر پریون‌های بدن ما نیز به شکل این پریون ناقص در می‌آیند، و باعث می‌شوند مغز انسان نوعی حالت خمیری به خود بگیرد. از آنجایی‌که پریون‌ها زنده نیستند، از بین بردن آنها تقریبا غیرممکن است. هیچ نوع درمان شناخته شده‌ای برای بیماری‌های ناشی از پریون وجود ندارد. این پروتئین‌ها قادرند حتی سال‌ها پس از مرگ قربانی خود، باعث آلوده شدن دیگران شوند. به همین دلیل طبق قوانین انگلستان افرادی که در اثر بیماری جنون گاوی از دنیا رفته‌اند، باید در قبرهایی دفن شوند که حداقل سه متر زیر زمین هستند.

انسان‌های زامبی
ارتباط پریون‌ها به بیماری‌های زامبی‌مانند در اوایل دهه 1950 میلادی / 1330 شمسی کشف شد. در آن زمان فرمانداران استرالیایی که مشغول سیاحت در استان‌های کوهستانی شرقی پاپوا گینه‌نو بودند، متوجه شدند برخی از اعضای قبیله فوور از نوعی رعشه عجیب رنج می‌برند. این رعشه‌ها عموما با خنده‌های ناگهانی و غیر قابل کنترل همراه بود. اعضای قبیله این بیماری را کورو می‌نامیدند. در اوایل دهه 1960 / 1340، دکتر مایکل آلپرز منشاء این بیماری را پیدا کرد. این بیماری ریشه در مراسم تدفین آدمخوارانه این قبیله داشت که شامل خوردن مغز مردگان بود.

ویروس زامبی مسری
استیون اسچلوزمان در کتاب جدید خود به نام «کالبدشکافی زامبی» نیز منشاء زامبی را در پریون می‌داند. کتاب وی داستانی تخیلی درباره استنلی بلوم است؛ آخرین دانشمندی که به پناهگاه سازمان ملل فرستاده شده تا بر روی ویروس زامبی‌ساز ANSD مطالعه کند. (ویروسی که به گفته اسچلوزمان مخفف عبارت سندرم نقص فاسدکننده عصبی بی‌قاعده است.) اسچلوزمان که استادیار روان‌پزشکی دانشگاه هاروارد است می‌گوید لوب پیشانی مغز در یک زامبی احتمالا وجود ندارد. همچنین مخچه که هماهنگی حرکت بدن را کنترل می‌کند، اگرچه سالم است اما به طور کامل کار نمی‌کند.

اسپری زامبی‌ساز

پریون‌ها توسط هوا منتقل نمی‌شوند ... البته تا این لحظه. گروهی از آسیب‌شناسان سویسی در یک مطالعه جدید، غلظت‌های بالا از پریون را درون یک افشانه قرار داند و موش‌های آزمایشگاهی را در معرض اسپری این افشانه قرار دادند. نتیجه آزمایش از کشندگی 100 درصدی حکایت داشت.

دو شنبه 27 اسفند 1389برچسب:سال گربه, :: 6:8 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/L129849581496.jpg

 

سال 1390 سال گربه است و در بعضی طالع بینی ها به آن سال خرگوش نیز گفته

میشود.

امسال به ظاهر سال آرامی است ، بهتر است از فرصت استفاده کرده و یک استراحت حسابی بکنید ؛ کتاب بخوانید و صحبت کنید و در تمام مدت کنار کانون گرم خانواده استراحت کنید تا نیروی مبارزه با حوادث و مشکلات سال بعد را داشته باشید …

امسال بهترین سال برای سیاستمداران و سیاست های مبتنی بر دیپلماسی است ، انتظار تحولاتی در قوانین وجود دارد و از نظر اهل منطق سال بسیار خوبی است. بچه های امسال اگر در تابستان متولد شوند خوشبخت تر و موفق تر خواهند بود…

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر دیگر سال ها

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.401953001298495982_irannaz_com.gif

سال موش

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال موش

بهتر است مراقب باشید ، گربه ها در گوشه و کنار به انتظار شکار نشسته اند ، بهتر است دائم در بین جمعیت زندگی کنید و کوشش نکنید زیاد مورد توجه قرار بگیرید.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.402378001298495982_irannaz_com.gif

سال گاو

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال گاو

امسال برای شما سال چندان فوق العاده ای نیست اما همه چیز به صورت نامحدودی در حال تحول به سوی آرامش و راحتی است و بلاخره شما این فرصت را پیدا میکنید که در آرامش کارهایتان را سر و سامان دهید.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.402609001298495982_irannaz_com.gif

سال ببر

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال ببر

امسال از فرصت های پیش آمده استفاده کنید ، حسابی استراحت کنید ، مطمئنا” گربه قصد آزار شما را ندارد.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.402860001298495982_irannaz_com.gif

سال خرگوش یا گربه

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال گربه

امسال هرچه دلتان میخواهد بحث کنید ، کارهای جدیدی شروع کنید و خلاصه هر کاری که دلتان میخواهد انجام دهید.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.403096001298495982_irannaz_com.gif

سال اژدها

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال اژدها

گربه هرگز از دست اژدها عصبانی نمیشود بنابر این هرچه دلتان میخواهد بدرخشید ، گربه ها کاری با شما ندارند و فقط از حرکات شما سرگرم خواهند شد.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.403349001298495982_irannaz_com.gif

سال مار

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال مار

امسال برای شما سال عشق است ! ، استراحت کنید و لذت ببرید و هرچه دلتان میخواهد بخورید ، یک سال پر از موفقیت در انتظار شماست.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.403624001298495982_irannaz_com.gif

سال اسب

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال اسب

امسال برای شما سالی خوب ، پر از مسائل عاشقانه ، کارهای متنوع ، زندگی اجتماعی و حتی اندکی دخالت در سیاست است.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.403866001298495982_irannaz_com.gif

سال بز

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال بز

بلاخره سالی که شما در آن احساس آرامش و نشاط کنید از راه رسید ، گربه ها به بزها بسیار علاقه مند هستند و مطمئن باشید که امسال از همه نظر به شما خوش خواهد گذشت.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.404092001298495982_irannaz_com.gif

سال میمون

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال میمون

امسال برای شما از هر نظر سالی بسیار خوب است ، مخصوصا” امسال از نظر مالی و کاری سالی بسیار پربار در پیش دارید.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.404361001298495982_irannaz_com.gif

سال خروس

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال خروس

امسال شما همچنان از فشار گرفتاری های سال پیش دل نگران خواهید بود و گوشه گیر خواهید شد ، بهتر است اینکار را بکنید چون چیز تازه ای برای شما امسال وجود نخواهد داشت اما سال آینده اوضاع خوب خواهد شد.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.404596001298495982_irannaz_com.gif

سال سگ

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال سگ

از فرصت های پیش آمده برای استراحت استفاده کنید ، شما همچنان خوشبخت خواهید بود چون گربه ها برای شما صلح و آرامش به ارمغان خواهند اورد ، بهتر است اگر مجرد هستید امسال ازدواج کنید.
http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/6/0.404882001298495982_irannaz_com.gif

سال خوک

تاثیرات سال گربه یا خرگوش بر متولدین سال خوک

همه چیز برای شما به خوشی خواهد گذشت اما به شرطی که درگیری های شغلی ، کاری و … نداشته باشید ، چون امسال این نوع درگیری ها به نفع شما نخواهد

 

دو شنبه 19 اسفند 1389برچسب:چغاله بادام, :: 6:3 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

 

http://marshal-modern.ir/Archive/19185.aspx

خواص درمانی چغاله بادام

چغاله بادام یكی از میوه‌های نوبر فصل بهار و در واقع میوه درخت بادام است كه قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از كرك‌های ظریف بوده و داخل آن روكش سفید و نرمی وجود دارد كه مغز آبكی و نازك بادام را در خود نگهداری می‌كند.

در این حالت میوه بادام كاملا رشد نكرده و كال است كه با عنوان چغاله بادام مصرف می‌شود. در قدیم معتقد بودند این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشكی دهان مفید است.

چغاله‌هایی كه مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار كمی اسیدسیانیدریك و تركیبی از سم خطرناك سیانور هستند كه مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌كننده شود.

به طور كلی مواد مغذی میوه كال و نارس بادام كمتر از میوه‌های رسیده است و از نظر كلسیم، آهن و به طور كلی املاح معدنی در سطح پایین‌تری قرار دارد. رسیده این میوه افراد را در برابر بیماری‌هایی چون پوكی استخوان ، افزایش كلسترول ، كم‌خونی و چسبندگی روده‌ها محافظت می‌كند، اما تا وقتی كال است از این ویژگی‌ها برخوردار نیست.

البته این میوه در صورت عدم افراط و رعایت برخی نكات بهداشتی فایده مهمی چون جلوگیری از گرفتگی عضلات دارد. در واقع میوه سبزرنگی نظیر چغاله بادام كه كال و نارس است سرشار از كلروفیل است. كلروفیل داخل بدن در مسیر كانال گوارشی به تولید منیزیم كمك شایانی می‌كند و از آنجا كه منیزیم برای كاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد، خوردن متعادل آن می‌تواند تا حدی در بهبود گرفتگی عضلات مفید واقع شود.

از سوی دیگر این نوبرانه تركیبات اسیدی دارد كه وجود آنها در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده می‌شود؛ البته باید گفت این نوبرانه از نظر ویتامین C كامل نیست و كم كالری بودن آن نیز موجب لاغری نمی‌شود.

این میوه اغلب هضم سنگینی دارد و از آنجا كه با هدف كسب سود بیشتر توسط باغداران با وسوسه دلالان و واسطه‌ها زودهنگام عرضه می‌شود بیش از حد كال و نارس بوده و طبیعت آن بسیار سرد است به گونه‌ای كه فرد با مصرف بیش از اندازه آن به اصطلاح عامیانه سردی می‌كند و گاهی دچار عوارضی از قبیل دل‌درد، تهوع، اسهال و سردرد می‌شود.

اگر چغاله بادام به صورت بهداشتی كمپوت، خورش یا ترشی شود مصرف متعادل آن می‌تواند تا حدودی مواد مغذی را به بدن برساند.چون این میوه با پوست مصرف می‌شود باید حتما در ضدعفونی كردن و شستن آن دقت كرد.

اغلب میوه‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد با آب جوی یا چاه مبادرت به شستن این میوه می‌كنند كه می‌تواند عاملی برای بروز بیماری‌های گوارشی بویژه حصبه شود.

بیماری حصبه نوعی عفونت باكتریایی است كه از طریق مصرف آب یا غذای آلوده می‌تواند به انسان منتقل شود كه در كودكان و افراد بالای 60 سال رایج‌تر است.

عوارض این بیماری شامل كاهش شدید آب و املاح بدن ، سوراخ شدن روده‌ها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و هپاتیت است.

دو شنبه 18 اسفند 1389برچسب:استحمام, :: 6:1 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 http://marshal-modern.ir/Archive/16747.aspx

http://marshal-modern.ir/Archive/19179.aspx.

چگونه استحمام کنیم؟

یکی از راه‌های نظافت و پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی، استحمام است.

حال این که یک استحمام خوب باید چه شرایطی داشته باشد موضوعی است که دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با جام‌جم به آن پرداخته است.

�حرارت آب استحمام� به طور متوسط باید بین 34 تا 37 درجه باشد. از آنجا  که درجه حرارت بالای آب دارای خاصیت پاک‌کنندگی زیادی است و حتی قادر به از بین بردن مقادیر زیادی از چربی‌های طبیعی پوست است، بنابراین به پوست صدمه زیادی وارد می‌کند. همچنین باید توجه داشت استفاده از پاک‌کننده‌هایی که باعث می‌شوند یک لایه از پوست برداشته شود، برای تمام پوست‌ها مضر شناخته شده‌ است.

بهتر است افراد برای از بین بردن چربی‌های بیش از حد پوست خود، از لیف های توری شکل که خود باعث حجم زیاد کف می‌شوند، استفاده کنند و از کیسه‌های زبر و خشن که باعث برداشته شدن لایه‌های پوست می‌شوند، به طور جدی خودداری کنند.

کیسه‌کشی، ممنوع!

برای این که ترکیبات اضافی از روی پوست برداشته شوند، احتیاج به استحمام است. آلودگی‌های روی پوست مشتمل بر گرد و غبار ناشی از هوا، تعریق بدن، ترشحات چرب غدد چربی پوست، لوازم آرایشی و بهداشتی و سلول‌های مرده‌ای که در سطح پوست تجمع می‌کنند، می باشند که به شکل کثیفی یا چرک روی پوست ظاهر می‌شوند. بنابراین برای از بین بردن این آلودگی‌ها، نیاز به استحمامی است که هیچ صدمه‌ای به پوست وارد نکند که این کار را می‌توان با شستشوی ملایم پوست، حتی بدون استفاده از کیسه و با استفاده از شوینده‌های مناسب انجام داد، زیرا با شستشوی بیش از حد، لایه‌های طبیعی چربی پوست نیز از بین خواهند رفت.

افرادی که دارای پوست خشک هستند، هیچ‌گاه نباید از روش‌‌های ساینده (کیسه و لیف)‌ استفاده کنند، زیرا این امر باعث تحریک بیش از حد پوست بدن می‌شود و به دلیل نازکی پوست آنها، صدمات زیانباری به پوست آنها وارد خواهد آمد و تنها افرادی، حق استفاده از لیف (نرم)‌ را دارند که دارای پوست‌های چرب و ضخیم هستند.

افراد دارای اگزمای سرشتی (عطسه، آبریزش در فصل بهار، اگزمای پوست)‌ نیز نباید از کیسه، لیف و شوینده‌های قوی استفاده کنند، زیرا باعث تحریک شدید پوست آن ها به خصوص در فصل زمستان، می شود.

نوبت استحمام بعدی

این مساله که نوبت استحمام بعدی کی وچه وقت باید باشد، بستگی به نوع پوست دارد. آنهایی که دارای پوست‌های چرب هستند می‌توانند هر روز استحمام کنند که در این حین استفاده از شوینده‌های ملایم در اولویت است.

افراد دارای پوست‌های خشک نیز می‌توانند استحمام روزانه داشته باشند، ولی آنها باید علاوه بر مصرف شوینده‌های ملایم، بلافاصله پس از حمام، نسبت به خشک کردن پوست بدن خود، به شکل قرار دادن حوله روی پوست و برداشتن آن اقدام کنند و از خشک کردن پوست با حرکات رفت و برگشت حوله پرهیز کنند و پس از این اقدام، مصرف نرم‌کننده مناسب برای پوست را از یاد نبرند.

صابون مناسب

صابون از نمک‌های سدیم اسید‌های چرب تشکیل شده است که این ذرات ریز دارای دو قطب هستند که یک طرف آن غیرقطبی و انتهای دیگر قطبی و دارای بار الکتریکی است و به دلیل این خاصیت، سر غیرقطبی صابون در مواجهه با چربی‌ها به آنها چسبیده و قسمت قطبی آن در آب حل می‌شود و باعث تمیز شدن چربی‌ها می‌شود.

از آنجایی که PH پوست بدن بین 4 تا 6 است، در مقایسه با صابون‌های معمولی که دارای PH 9 تا 10 هستند، حساس بوده و صدمه می‌بیند، به همین دلیل کسانی که دارای پوست‌های چرب هستند، توان تحمل این صابون‌ها را خواهند داشت، ولی افرادی که دارای پوست خشک هستند قادر به تحمل این صابون‌ها نخواهند بود و باید از صابون‌های ملایم و گلیسیرینه استفاده کنند.

بهتر است افراد در هنگام استحمام، جانب تعادل را رعایت کنند و زمان آن را افزایش ندهند، چرا که لایه شاخی سطح پوست (کراتینی)‌ به علت آب دوست بودنش، در حمام آب زیادی به خود جذب می‌کند و باعث جمع شدن و سفید شدن پوست کف دست ها و پاها می‌شود

جمعه 17 اسفند 1389برچسب:چربي سوز, :: 4:18 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

 

http://marshal-modern.ir/Archive/18801.aspx

9 ماده غذايي چربي‌سوز

. آب

آب به طور طبيعي جلوي گرسنگي را مي‌گيرد. تحقيقات فراواني نشان داده نوشيدن آب فراوان به كاهش سريع‌تر وزنتان كمك مي‌كند. طبق بررسي‌هاي محققان آلماني با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابوليسم بدن 30 درصد افزايش مي‌يابد. در ضمن نوشيدن آب جلوي گرسنگي را هم مي‌گيرد و تا حدي سيركننده است.

2. چاي سبز

به جاي اينكه معتاد به مصرف چاي سياه و قهوه به دليل كافئين بالا شويد، چاي سبز بنوشيد. تحقيقات نشان داده است، مصرف چاي سبز متابوليسم بدن را افزايش مي‌دهد و به كاهش وزن كمك مي‌كند. اين نوشيدني پرفايده خواص ضدسرطاني دارد و جلوي ناراحتي‌هاي قلبي‌- عروقي را مي‌گيرد.

3. سالاد روز

خوردن سالاد و سبزيجات قبل از غذا، روشي بسيار سالم و لذت‌بخش براي كنترل اشتها و كاهش وزن است.

4. شير

تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده كلسيم به كاهش وزن كمك مي‌كند. البته هنگام خريد لبنيات بايد اين نكته را مدنظر بگيريد كه لبنيات كم‌چرب تهيه كنيد.

5. سوپ

سوپ، پيش‌غذا يا عصرانه خوبي است. طبق بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه penn state افرادي كه به عنوان پيش‌غذا سوپ مي‌خورند 100 كالري كمتر در روز مصرف مي‌كنند و وزن كم مي‌كنند.

6. غلات كامل

متخصصان توصيه مي‌كنند به جاي نان سفيد و برنج سفيد، فيبر بيشتري مصرف كنيد و غلات كامل را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. غلات كامل احساس سيري را القا مي‌كنند. در حالي كه غلات تصفيه‌شده حاوي قند بوده و گرسنه مي‌كنند. غلات كامل متابوليسم را بهبود مي‌بخشد و زمان هضم و جذب مواد غذايي را افزايش مي‌دهند.

7. گوشت مرغ

تحقيقات فراواني نشان داده است مصرف پروتئين بالا مي‌تواند به كاهش چربي و افزايش بافت ماهيچه‌اي كمك كند. مصرف 85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوي 120 كالري، 26 گرم پروتئين و يك گرم چربي است.

8. ميوه و سبزيجات تازه

فيبرهاي محلول و غيرمحلول در كنار مصرف آب، مي‌تواند به سوختن چربي‌ها كمك كند.

9. گريپ فروت

تمامي منابع ويتامين C مي‌تواند ميزان ترشح انسولين را كاهش دهد و سبب كاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف مي‌كنيد در رابطه با مصرف همزمان آن با مركبات با پزشك خود مشورت كنيد زيرا گاهي اين مواد بر هم تاثير مضر مي‌گذارند

 ثروتمندترین پادشاهان جهان 

در میان فهرست 10 نفره ثروتمندترین پادشاهان جهان نام خاندان های سلطنتی کشورهای عربی بیش از دیگر کشورها به چشم می خورد.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/2/5d27890574.jpg

اگرچه حاکمان جهان عرب نتوانسته اند گوی سبقت را از پادشاه تایلند به عنوان ثروتمندترین سلطان جهان بربایند، اما حضور معنی داری در فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان دارند.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/2/d2d3bef255.jpg

طبق آخرین بررسی های فوربس، �بهومیبول آدولیادج� پادشاه مریض احوال و 82 ساله تایلند که مدت ها است بر کرسی سلطنت تکیه زده، حداقل 30 میلیارد دلار ثروت دارد.

�حاج حسن البولکیا�، سلطان 63 ساله کوچکترین کشور اسلامی جهان، برونئی در مقام دوم این فهرست قرار گرفته است.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/2/6d800d3a90.jpg

سلطان برونئی که علاقه زیادی هم به طلا و جواهر دارد و از کودکی در ظروف طلایی غذا می خورده، در قصری زندگی می کند که 1788 اتاق، 257 سرویس بهداشتی و 650 سوئیت مجزا دارد. این قصر که یکی از لوکس ترین خانه های موجود بر روی کره زمین است با مبلمانی به ارزش بیش از 150 هزار یورو تزیین شده است.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/2/eff7516b57.jpg

سلطان برونئی که لوکس ترین هواپیمای اختصاصی دنیا را نیز در اختیار دارد، طلا و جواهراتش را هم به سالن هواپیما برده است. به طوری که حمام و جکوزی داخل هواپیما کاملا از جنس طلای ناب ساخته شده است.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/2/990ee3f91b.jpg

در ادامه فهرست فوربس نام ملک عبدالله، پادشاه 86 ساله عربستان سعودی با ثروتی بیش از 18 میلیارد دلار در کنار شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم 62 ساله امارات متحده عربی با 15 میلیارد دلار دارایی به چشم می خورد.

�محمد بن راشد آل مکتوم�، حاکم دوبی نیز در جایگاه پنجم فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان قرار گرفته است. ثروت آل مکتوم حدود 4.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

پادشاه جوان مراکش، محمد ششم نیز که جایگاه هفتم فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان را به خود اختصاص داده، یکی دیگر از ثروتمندان جهان عرب است. وی که تنها 46 سال سن دارد، با سرمایه گذاری های وسیع در حوزه گردشگری توانسته ثروت خود را به بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش دهد.

http://marshal-modern.ir/Archive/2011/3/2/0af743d69e.jpg

نفر هشتم این فهرست اشرافی، �شیخ حامد بن خلیفه آل ثانی� امیر 58 ساله قطر است که مجموع دارایی هایش به 2.4 میلیارد دلار می رسد و از رقیب مراکشی خود تنها 100 میلیون دلار کمتر ثروت به جیب زده است.

از آلبرت دوم، پادشاه موناکو که بگذریم، جایگاه دهم در فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان نیز به نام رهبر فرقه اسماعیلیه، �کریم آقاخان چهارم� ثبت شده است. وی که علاقه وافری به پرورش اسب دارد و در کشورهای ایرلند و فرانسه هم در این زمینه سرمایه گذاری کرده، ثروتی بالغ بر 800 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

جمعه 14 اسفند 1389برچسب:زنان تاريخ ايران, :: 4:22 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 تاریخ ایران پر از زنانی است که فداکارانه برای پیشرفت و تعالی کشور تلاش کرده اند و با وجود مشکلات فراوان  و بدون هیچ گونه چشمداشتی کوشیده اند تا میهنشان سرفراز و آباد باشد با این وجود در بین زنان تاثیر گذار تاریخ چهره هایی هم مشاهده می شود که زیان های جبران ناپذیری را به بار آوردند.

1. مهد علیا مقتدر و توطئه گر

در سال 1220 هجری (1805 پس از زایش مسیح) دختری در خانواده امیر محمد قاسم خان قاجار و بیگم خانم دختر فتحعلیشاه به دنیا آمد که او را ملک جهان نام نهادند. جهان خانم نوه فتحعلیشاه، زن محمد شاه سومین پادشاه از سلسله قاجار، مادر ناصرالدین شاه، و مادر زن امیر کبیر صدر اعظم ایران بود. جهان خانم به چند عنوان آراسته بود، او را مهد علیا می‌خواندند. این عنوانی بود که نخستین بار به همسر سلطان محمد خدابنده داده شد.

فریدون آدمیت درباره خوی و منش او چنین می‌نویسد:
«جهان خانم...بسیار باهوش بود، جاه طلب و تجمل دوست، و از زیبائی بی‌بهره، خط و ربطی داشت، و به شیوه چلیپا خوب می‌نوشت. به علاوه در فن مکر زنانه استاد بی‌بدیل بود. منش او را قدرت پرستی و جنون جنسی می‌ساخت. زندگی او پرورده آن دو عنصر بود»

مهد علیا در شانزده سالگی با پسر دائی خود به نام محمد میرزا که چهارده ساله بود پیوند زناشوئی بست و از این پیوند ناصرالدین میرزا (شاه ایران) و ملک زاده خانم (همسر امیر کبیر) به دنیا آمدند.

او در تمام عزل و نصب های در بار نظارت داشت و در شیوه اداره امور کشور دخالت می کرد.

امیر کبیر از نفوذ و سلطه گری این زن جلوگیری کرده و تلاش می کرد از دخالت او در امور مملکتی جلوگیری کند . او هم که به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن قدرت نبود بر علیه امیر کبیر شورید و با حیله گری فرمان قتل او را از ناصر الدین شاه گرفت.

2.تاج الملوک آیرملو(ملکه مادر)

 


تاج الملوک ایرملو در سال ۱۲۹۵ش به عقد رضاخان میرپنج درآمد. در آن هنگام رضاخان چهل سال و تاج الملوک ۲۵ سال داشت.

تاج الملوک در دوران سلطنت رضاشاه یک بانوی درباری و ملکه ایران بود و به هیچ وجه اجازه ورود در مسائل سیاسی را نداشت و تنها در امور مالی فعالیت می کرد.

تاج الملوک از طرفداران ترویج فرهنگ غربی در دربار ایران بود. این طرفداری به ویژه، پس از سفر او در سال ۱۳۱۲ به آلمان، سویس و فرانسه به جهت دیدار محمدرضا افزون گشت. وی در بازگشت میهمانی های پر خرج به شیوهٔ اروپایی در ایران باب کرد. در ابتدا میهمانی ها شامل زنان و شاهزادگان دربار می شد اما پس از کشف حجاب که خود تاج الملوک نقش اساسی در آن ایفا نمود، این میهمانیها مانند دربار اروپایی به صورت مختلط تشکیل می گشت. وی در عروسی های پسر و دختران خود و همچنین در شکست و جدایی آنان نقش بسزایی داشت به ویژه در مورد پسرش محمدرضا پهلوی حرف اول را می زد.

پس از شهریور ۱۳۲۰ و خروج رضاشاه از ایران به â€� ملکه مادر “ مشهور گشت و نامه های ملتمسانه رضاشاه به وی مبنی بر بزرگ فامیل بودن و حفظ خاندان پهلوی بر قدرت و اعتبار او افزود.  او از ۱۳۲۰ش در امور سیاسی نیز دخالت نمود و با بزرگانی چون قوام، بیات، و ساعد آشنایی و رفت و آمد پیدا کرد، به طوری که پاره ای از تقاضاهای وی پذیرفته می شد. تاج الملوک پس از فوت رضاشاه به عقد شخصی به نام غلامحسین صاحبدیوانی درآمد. صاحب دیوانی از مالکان شیراز بود و خواستار نمایندگی مجلس، پس از نفوذ همسر استفاده کرد و به خواهش تاج الملوک در دوره حکومت قوام نام او از صندوق فسا بیرون آمد و به وکالت مجلس رسید.

اما عمر روابط حسنه او با ملکه نیز چندی نپایید و تدریجاً بین آن دو جدایی افتاد. ملکه مادر در امور سیاسی خود گاه با کمک شمس به فعالیت می پرداخت و گاه با کمک اشرف. به عنوان مثال انتصاب هژیر به وزارت دربار از اقدامات او و شمس بود. بعدها در عصر حکومت دکتر مصدق ملکه مادر از مخالفین سرسخت او شد و با اشرف پهلوی به تشکیل جناح مخالفین درباری پرداخت. او با عده ای از مخالفین مصدق در مجلس ارتباط داشت و یکی از قطبهای مهم فشار علیه مصدق به حساب می آمد. از جمله افرادی که جزو یاران ملکه مادر به حساب می آمدند جمال امامی، محمدعلی نصرتیان، محمدعلی شوشتری، منوچهر تیمورتاش و مهدی پیراسته بودند. شدت این اقدامات به حدی بود که به دستور دکتر مصدق ملکه مادر و دخترش اشرف از ایران تبعید گشتند.

پس از کودتای ۱۳۳۲ ملکه زندگانی جدید خود را در رفاه کامل شروع کرد و این بار علاوه بر دخالت در امور زندگی فرزندان خویش، به معاملات و سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی پرداخت و ظرف مدت کوتاهی یکی از سرمایه داران بزرگ ایران گشت. او مدت ۳۵ سال با قدرت کامل در دربار پهلوی زندگی کرد و در زمان انقلاب ۱۳۵۷ به کاخ خود در امریکا فرار نمود و همراه فرزندش شمس در آنجا ساکن شد. اندکی بعد به بیماری مبتلا شد و چندی در بیمارستان بستری گشت. و بالاخره در ناباوری اخراج و فوت فرزندش محمدرضاشاه در یکی از بیمارستانهای امریکا در حالی که در تنهایی کامل بسر می برد بدرود حیات گفت.

3.فرح پهلوی


 

فرح پهلوی زاده ۲۲ مهر ۱۳۱۷ خورشیدی برابر با ۱۴ اکتبر ۱۹۳۸ در تبریز است. وی در ۲۹ آذر ۱۳۳۸ با پادشاه ایران محمد رضا پهلوی ازدواج کرد و ملکه ایران شد.

او بنیاد فرح را تاسیس کرد و به گفته خودش به کشور خدمات بیشماری کرده است.

فریادهای ایرانیان در سال 57 که خواستار خروج شاه و ملکه از کشور بودند بیانگر چیز دیگری است.

وی پس از پیروزی انقلا با ثروت بی شماری که از ایران خارج کرده بود در بلاد فرنگ مشغول زندگی شد و هر از چند گاهی هم برای مردم ایران نسخه ای تازه می پیچید تا نجات پیدا کنند!

 

4. اشرف پهلوی


 

اشرف در روز چهارم آبان 1298 ه- ش چند ساعت پس از تولد محمدرضا پهلوي در خانه اي واقع در كوچه ضلع شمال شرقي ميدان حسن آباد تهران به دنيا آمد.

انواع قمار در دربار پهلوی به شکل یک تفریح روزمره درآمده بود. اما در دربار هیچ کس در قماربازی به پای اشرف نمی‌رسید.

ترانزیت مواد مخدر از دیگر سرگرمی های خواهر دوقلوی شاه بود که خودش می گوید به خاطر اینکه به همراه ولیعهد و پادشاه ایران به دنیا آمده بود هیچ گاه انتظار محبت ویژه از سوی خانواده نداشت و این امر بر مشکلات روحی او می افزود.

ازدواج اجباری او با محمد قوام که به دستور پدرش انجام شد در شکل گیری بی بندو باری او نیز موثر بود.

 5.مریم رجوی

مریم رجوی، با نام اصلی مریم قجر عضدانلو ، در سال ۱۳۳۲ متولد شد. او پس از دوران تحصیل دبستان و دبیرستان وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و در رشته مهندسی متالورژی فارغ التحصیل شد. او در یک خانواده مسلمان غیر سنتی متولد شده و تا دوران آشنائی با مجاهدین بی حجاب بود.

او ابتدا با ابریشم چی یکی از اعضای گروهک مجاهدین ازدواج کرد اما بعد ها در یک اقدام انقلابی! در یک روز از او طلاق گرفت و با مسعود رجوی ازدواج کرد.

او این روز ها خود را رئیس جمهور منتخب ایران می داند ! و می گوید پس از تغییر حکومت در ایران قرار است رئیس جمهور شود.

گروه مجاهدین خلق که مریم و مسعود رجوی رئیس آن بشمار می آیند , جنایاتشان برای تمامی مردم ایران شناخته شده است و نیازی به توضیح نیست.

این گروه در طی دوران جنگ تحمیلی و پیش از آن با همکاری صدام دست به جنایات متعددی در مرزهای ایران زدند و همچنین برنامه های متعدد ترور را نیز در ایران اجرا کرده اند.

 

یک شنبه 9 اسفند 1389برچسب:روستا مرموز, :: 5:13 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 روستای ایستا واقع در شهرستان طالقان شاید مرموزترین روستای ایران باشد، روستایی در خاک البرز که مردمانش در زمان توقف کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج‏، سکوت حکمفرماست و کسی کاری به کار کسی ندارد. در کوچه ها اثری از رد پای تکه آهنهایی که در شهر "خودرو" نامیده می شود نیست. مردمانی که چون تابلو نقاشی زندگی و آداب و رسوم گذشته را در عصر ارتباطات یدک می کشند.

نه تنها شبها پای تلویزیون نمی نشینند که به شب نشینی هم اعتقادی ندارند. عروسی و عزا ندارند و مراسمی چون جشن تولد، سالگرد ازدواج و... برای آنان معنا و مفهومی ندارد.

مهمان نواز هستند به شرطی که احدی از زنان قصد ورود به روستای آنان را نداشته باشد. همانطور که تا کنون کسی از دنیای بیرون زنان آنان را ندیده است. متمول هستند و از طریق فروش زمینهای پدریشان در تبریز روزگار می گذرانند.

شناسنامه ندارند و جزو آمار جمعیت ایران به حساب نمی آیند. هیچگونه خدمات دولتی را دریافت نمی کنند.

جایی که هرگونه امکانات دنیای جدید را نمی پذیرند

اینجا ایستا است؛ مرموزترین روستای ایران! جایی که هیچگونه امکانات دنیای جدید را نمی پذیرند و بدون آب لوله کشی، گاز، برق، درمانگاه، ماشین آلات، وسایل ارتباطی و ... زندگی می کنند.

گروهی از پیروان میرزا صادق مجتهد تبریزی، فقیه مشهور دوره مشروطه که با الهام از آرای تجددستیز او چنین زندگی را در زمانه تسلط مدرنیته سامان داده‌اند.

میرزا صادق مجتهد تبریزی از فقهایی بود که در هر دو حیطه نظر و عمل، بسیار بر طرد مطلق اندیشه تجدد و دستاور‌هایش تاکید می‌کرد و تا پایان عمر بر عدم جواز استفاده از ابزار تکنولوژیک و امور جدید و مدرن فتوا می‌داد.

اهالی روستای ایستا واقع در شرق طالقان اوقات شرعی نماز را با شاخصه‌های خود استخراج کرده و آغاز و پایان ماه مبارک رمضان را نیز با رویت خویش تعیین می‌کنند، به رویای صادقانه معتقدند، آنان به شدت منتظر ظهور امام مهدی ‌(عج) هستند.

فرزندان آن بعد از رسیدن به سن تکلیف مختارند که با آنان زندگی کنند یا به شهر تبریز بازگردند، هیچگونه فعالیت‌ سیاسی و اجتماعی نداشته و باورهای خود را تبلیغ نمی‌کنند.

اهالی روستای ایستا شناسنامه ندارند

اهالی روستای ایستا شناسنامه ندارند و از امکانات رفاهی جدید مانند آب لوله کشی، گاز، برق، تلفن، رادیو و تلویزیون و... استفاده نمی‌کنند.

کودکان آن روستا به سبک سنتی و مکتب خانه‌ای با فراگیری دروسی همانند واجبات و محرمات فقهی، خوشنویسی و اصول عقاید سواددار می‌شوند.

ساعت مچی و دیواری در محل زندگی "اهل توقف" وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به کار نرفته است.
آنان به نحو اسرارآمیزی از مردم فاصله می‌گیرند و کمتر کسی را به خانه خود راه می‌دهند.

از هر نوع مظاهر مدرنیته و تکنولوژی دوری می‌کنند و با این عزلت گزینی و انتخاب زندگی رهبانی، هاله‌ای از شایعات و سخنان عجیب را در اطراف خود پراکنده‌اند.

اهالی بومی طالقان که به درستی نمی‌دانند اینان از کجا آمده‌اند و چه مرام و مسلکی دارند، گاه آنان را اسماعیلی مذهب و زمانی دراویش ترک دنیا گفته قلمداد می‌کنند که در انتظار ظهور امام مهدی (آخرین پیشوای شیعیان) هستند.

نقل از تابناك

یک شنبه 8 اسفند 1389برچسب:قذافي, :: 6:58 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 دارایی های معمر قذافی، دیکتاتور لیبی که نزدیک به 42 سال است، نفت و ثروت مردم لیبی را به انحصار خود و خانواده اش درآورده، اکنون بیش از 130 میلیارد دلار است.

 روزنامه «الاخبار» لبنان در این باره نوشت: بعید نیست که بین همه سران عرب، قذافی رتبه نخست ثروت و اموال را به دست آورد، چون او و خانواده اش، همه پروژه های کشور لیبی را در دست داشتند و هیچ پروژه اقتصادی نبود که قسمت اعظم آن به جیب این خانواده شوم نرود.

در همین باره، در نامه های محرمانه دیپلمات های آمریکایی که در سایت ویکی لیکس افشا شدند، آمده است: قذافی و خانواده اش سرمایه گذاری های وسیعی در مجال شرکت های نفتی و هتل سازی در لیبی و خارج از لیبی داشته اند.

بنا بر این گزارش، قذافی یکی از بزرگترین سهامداران بزرگترین و معروف ترین بانک ایتالیاست، افزون بر ای نکه او صاحب یکی از باارزش ترین هتل های ایتالیاست که در سال 2009 با سرمایه خودش بنا کرده است.

از سویی، این گزارش نشان می دهد که هر کدام از اعضای خانواده اش، بخشی از اداره و مصادره اموال و ثروت های مردم لیبی را بر عهده داشتند، به گونه ای که فرزندان قذافی برای به دست آوردن پروژه های گوناگون اقتصادی کشورشان با همدیگر مبارزه و رقابت می کرده اند. برای نمونه، مدتی پیش بین پسرانش محمد، المعتصم و الساعدی برای به دست آوردن امتیاز شرکت کوکاکولا اختلاف شدیدی پیش آمده بود.

در پایان این گزارش آمده است: دارایی های این سرهنگ مجنون، چهار برابر بودجه مملکتش است که با این ثروت می تواند مشکل سوءتغذیه و گرسنگی تمام آفریقا را حل کند، ولی از کسی که پاسخ مخالفانش را که به صورت مسالمت آمیز به خیابان ها آمده بودند، با سلاح سنگین و بمباران هوایی بدهد، چه توقعی می رود...؟!

شجرنامه خانواده قذافی

معمر قذافی ۶۸ ساله است و در چهل و دو سال گذشته، قدرت را در اين كشور در دست داشته است. سرهنگ قذافى در ۲۷ سالگى توانست به همراه گروهى از افسران ليبى، ادريس اول پادشاه ليبى را در كودتاى بدون خونريزى از قدرت بركنار كند. وی در صحرايى در نزديكى استان سرت به دنيا آمده و به دلیل نحوه لباس پوشيدن خود و داشتن محافظان زن معروف است.

فلسفه سياسى او در كتابى با نام «كتاب سبز» منتشر شده و به گفته او، جايگزينى براى سوسياليسم و كاپيتاليسم با افزوده هايى از دين اسلام است. او در سال ۱۹۷۷، سيستم حكومتى تحت عنوان جماهيريه يا حكومت توده ها را به ليبيايى ها معرفى كرد که بنا بر این نظريه، كشور با كنگره ها و كميته هاى مردمى اداره مى شود؛ البته در این سال ها، سرهنگ قذافى در ليبى قدرت را به طور كامل در دست داشته و انفرادى بر اين كشور حكومت كرده است.


همسر اول سرهنگ قذافى، معلم مدرسه بود. آن دو پیش از ازدواج همديگر را نديده بودند. آنها يك پسر به نام محمد دارند و شش ماه پس از ازدواج جدا شدند.

همسر دوم صفيه فركاش، همسر دوم آقاى قذافى و مادر هفت فرزندش است. آنها همچنين يك دختر و پسر به نام هاى ميلاد و حنا را به فرزندخواندگى قبول كرده اند. حنا در چهار سالگى در بمباران طرابلس در سال ۱۹۸۶ توسط آمريكايى ها كشته شد.

محمد قذافى فرزند رهبر ليبى از همسر اول اوست. او رئيس كميته المپيك ليبى است كه مقر آن در طرابلس است. او همچنين مديرعامل شركت پست و مخابرات این کشور است كه مسئوليت اداره تلفن هاى همراه و ارتباطات ماهواره اى را به عهده دارد.

سيف الاسلام قذافى ۳۸ سال دارد و انگليسى را روان صحبت مى كند. او از مدرسه اقتصاد لندن، مدرك دكترا گرفته و عمدتا در جبهه افرادى ديده مى شود كه خواهان آزادسازى اقتصاد ليبى هستند. او مسئول بنياد خيريه بين المللى قذافى و بنياد توسعه است كه در آزاد كردن گروگان ها از دست پيكارجويان اسلامگرا به ویژه در فيليپين نقش داشته است. در سال ۲۰۰۶ او پس از انتقاد از حكومت پدرش، ليبى را ترك كرد، اما دوباره به كشور بازگشت.

از او به عنوان چهره مدرن ليبى ياد مى شود، ولی در سال ۲۰۰۸ اعلام كرد كه علاقه اى به به ارث بردن قدرت از پدرش ندارد. او در اوج ناآرامى هاى اخير ليبى، در تلويزيون دولتى ظاهر شد و نسبت به بروز جنگ داخلى در اين كشور هشدار داد و هم اکنون نیز در کشتار مردم سهم بسزایی دارد.

ساعدى قذافى ۳۶ ساله است و با دختر يك فرمانده ارتش ليبى ازدواج كرده است. او قبلا فوتبال بازى مى كرد و براى مدت کوتاهی، در یکی از تیم های ليگ برتر ايتاليا توپ زد. او اكنون رئيس فدراسيون فوتبال ليبى است و در زمانى كه فوتبال بازى مى كرد، كاپيتان تيم ملى بود. از زمان بازنشستگى از فوتبال، او در صنعت فيلم سازى نيز فعال بوده و ظاهرا صد ميليون دلار در فيلمى كه بازسازى يك تريلر آلمانى بود سرمايه گذارى كرد.

معتصم بالله قذافى که سن و سال او معلوم نيست. سرهنگ دوم ارتش ليبى است و گفته شده كه سال ها پيش، پس از طراحى كودتايى عليه پدرش به مصر گريخت، ولی بخشوده شد و اجازه بازگشت به كشور را گرفت. او هم اكنون مشاور امنيت ملى پدرش است و فرماندهى يك واحد ارتش را به عهده دارد.

هانيبال قذافى که براى شركت ملى حمل و نقل دريايى ليبى كار مى كرد و مسئوليت انتقال نفت ليبى را به عهده داشت. گفته شده او در چند حادثه خشونت بار دست داشته و در سال ۲۰۰۵ متهم شد كه دوست دختر حامله خود را در پاريس مورد ضرب و شتم قرار داده. او در سال ۲۰۰۸ در ژنو سوئيس پس از آن كه دو مستخدمش، او را متهم كردند كه به آنها حمله كرده، بازداشت شد.

او بعدا با تأمين وثيقه آزاد شد، اما اين رخداد موجب شد تا دولت ليبى، محصولات سوئيس را تحريم کرده و شركت هاى سوئيسى را از اين كشور اخراج كند. لیبی همچنین ديپلمات هاى خود را از برن فراخواند. هانيبال، سوئيس را مافياى جهانى ناميده و گفته اين كشور بايد تجزيه شود.

سيف العرب قذافى که اطلاعات بسیاری درباره اين فرزند جوان رهبر ليبى در دست نيست. به نوشته روزنامه ديلى تلگراف، در سال ۲۰۰۸ ماشين فرارى او به دليل سر و صداى زياد اگزوز ماشين، در آلمان توقيف شد. او در آن زمان در مونيخ درس مى خواند. وی چند روز پیش پس از آنکه پدرش وی را مأمور به سرکوب مردم بنغازی کرده بود با تخطئه پدرش، به انقلابیون پیوست.

خميس قذافى يك افسر پليس است و تعليمات نظامى خود را در روسيه گذرانده. او فرماندهى نيروى ويژه ای را به عهده دارد. گفته شده كه فرماندهى سركوب معترضان در بنغازى با او بوده است.

عايشه قذافى تنها دختر رهبر لیبی ۳۴ سال دارد و از مشاوران حقوقى گروه وكلاى مدافع صدام، رهبر سابق عراق بود. او در سال ۲۰۰۶ با يكى از اقوام پدرى ازدواج كرد. او مدير بنياد خيريه «واعتصموا» و سفير حسن نيت برنامه پيشرفت و توسعه ملل متحد در ليبى است.

ميلاد قذافى فرزند خوانده قذافى است و گفته شده كه در جريان بمباران مجتمع مسكونى قذافى توسط آمريكا در سال ۱۹۸۶ جان رهبر لیبی را نجات داده است.

نقل از تابناك

جمعه 7 اسفند 1389برچسب:موريس, :: 4:27 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 جزيره رويايی موريس در جنوبی ترین نقطه اقیانوس هند، شرق جزیره ماداگاسکار و جنوب شرقی قاره آفریقا واقع شده است.

اين کشور ابتدا به وسيله دريانوردان مالايی در قرن دهم ميلادی کشف شد، پس از آن در قرن شانزدهم ميلادی ابتدا مستعمره پرتغال و سپس هلند ( قرن 17 ) شد. در سال 1715 جزيره تحت کنترل فرانسوي ها در آمد و در طی جنگ های ناپلئونی در سال 1810 جزيره توسط نيروهای انگليسی اشغال شد. در سال 1968 اين کشور استقلال خود را از انگلستان به دست آورد.

نوع حکومت در اين کشور جمهوری دموکرات ( پارلمانی ) است. در حال حاضر کشوری مستقل به پایتختی پورت لوئیس (port Louis) است که دارای 8 شهر ديگر نيز می باشد.

جمعیت اين کشور 000/300/1 نفر مي باشد که از نژادهای متنوع تشکيل شده است. ( هندی، چينی، اروپايی و آفريقايی )

زبان رسمی اداری اين کشور انگليسی است ولی مردم به دو زبان انگليسی و فرانسوی تسلط کامل دارند.

دين مردم جزيره: 48% هندو ، 32% مسيحی ، 17% مسلمان و 3% ساير اديان.

مساحت اين کشور 2040 کيلومتر مربع است. ( 11 برابر شهر واشنگتن و 4 برابر شهر تهران )

خط ساحلی دور جزيره 180 کيلومتر است که تمامی آن از ماسه های نرم ، سفيد و درخشان پوشيده شده است. اين کشور در نيمکره جنوبی زمين واقع شده است ، بنابراين فصول آن برعکس نيمکره شمالی ( ايران ) است.

ميانگين دمای هوا در زمان سفر نوروزی :
روز : 28+ الی 30 + شب: 20+ الی 22+ دمای آب : 26+ الی 28+ درجه سانتيگراد

اختلاف زمان موريس با تهران تنها نيم ساعت است. ( زمان رسمی موريس : 04:00+ GMT ، زمان رسمی ايران : 03:30+ GMT )

ولتاژ برق موريس 220 ولت ، 50 هرتز است که مشابه سيستم برق ايران می باشد.

واحد پول اين کشور روپيه موريس است . 1 دلار = 30 روپيه موريس ، 1 يورو = 40 روپيه موريس ، 1 روپيه موريس = 360 ريال

موريس از جاذبه های توریستی متنوع و شگفت انگيزی بهره مند مي باشد؛ علاوه بر سواحل بسيار زيبا ، رودخانه، مرداب، کوه، جنگل های زیبا، گونه های جانوری و گیاهی فراوان، دهانه های آتشفشانی، آبشار و آثار تاریخی را نيز می توان در اين جزيره رويايی مشاهده نمود که اکثر آنها در برنامه تور نوروزی گنجانده شده است.



ادامه مطلب ...
جمعه 6 اسفند 1389برچسب:دوست داريد, :: 7:23 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 اگر دوست دارید وقتى به خانه می آیید ؛ یکى دور و برتان بچرخد  و نشان بدهد که از دیدن شما واقعا خوشحال است...


اگر دوست دارید وقتى غذا مى پزید؛ یکى باشد که هر چه جلویش بگذارید با علاقه بخورد و هیچوقت هم نگوید که دستپخت مامان جانش بهتر از دستپخت شماست...

اگر دوست دارید کسی را داشته باشید که همیشه ی خدا برای بیرون رفتن از خانه حاضر یراق باشد و هر روز و هر ساعتى که شما بخواهید همراه شما به کوچه و خیابان بیاید...

اگر دوست دارید کسی را داشته باشید که هیچوقت کانال های تلویزیون را به میل خودش عوض نکند و به فوتبال هم علاقه اى نداشته باشد ؛ اما همپای شما تا بوق شب پای تلویزیون بنشیند و فیلم هاى رمانتیک تماشا کند...

اگر کسى را میخواهید که هیچوقت بهانه های الکى نمى تراشد و از شما ایراد های بنى اسراییلى نمى گیرد...

اگر کسى را میخواهید که برایش اهمیت ندارد که شما زشت اید یا زیبا ؛ چاق اید یا لاغر ؛ پیرید یا جوان...

اگر کسى را مى خواهید که همواره به حرف های شما گوش میدهد و بدون قید و شرط دوست تان دارد...
 

(توصیه میکنم که یک سگ بخرید )

نه زن بگیرید و نه شوهر کنید 

 

 

 
سه شنبه 4 اسفند 1389برچسب:رانندگي, :: 4:42 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 دانستن برخی اشتباهات در رانندگی که احتمال دارد خسارات سنگینی را به بار آورد خالی از لطف نیست به خصوص که شاید بتوان گفت 70 درصد این اشتباهات به صورت عادتی ناپسند برای ما ایرانی‌ها درآمده است.

به گزارش عصر خودرو این اشتباهات به شرح زیر است:  

1- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها: این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می‌کند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

2- بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که می‌خواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار می‌دهد و سپس آن را بالا می‌کشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که می‌گفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو می‌کشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی‌ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده‌های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود (خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا می‌کشم)

3- عدم تعویض به موقع روغن گیربکس: در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن‌های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد

 4- تعویض یکبار در میان فیلتر روغن: گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر‌های با کیفیت پایین استفاده میکنند.ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب‌های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد

5- درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی: این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

6- پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان: چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.

7- خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک: این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.

8- گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

9- با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت‌های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت‌های زیاد در لاین‌های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.

10- ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع‌های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.

11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع‌های آماده هم در بازار هست .

12-سنگین کردن بیش از حد خودرو: پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .

13- نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم: باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود

14- نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودرو ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند

15- استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی: بنزین‌های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ‌ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

16- دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.

17- استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد

18- خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی: این کار برای ماشین‌های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست

19- تکیه پا به کلاچ: بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می‌کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.

20- جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد (البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود. خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد

21- گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: این کار قبلا در خودرو‌های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو‌های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.

22- گاز دادن قبل از روشن کردن خودرو انژکتوری: این کار قبلا در خودرو‌های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو‌های انژکتوری این کار بی فایده است.

23- پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان: زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودرو شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.

24- خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت: این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی‌های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.

یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:پيامبر اسلام, :: 7:29 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 



 
 




ويژه نامه ميلاد فرخنده پيامبر اعظم ٬ محمد مصطفي 
صلوات الله عليه و اله  



 
 

 

ولادت با سعادت اشرف اوصياء ؛ خاتم الانبياء؛ 
خير المرسلين؛ حبيب اله العالمين ؛ طبيب 
القلوب المومنين ؛ پيامبرعطوفت ورافت 
و رحمت ،حضرت محمد (ص) و آغاز هفته 
وحدت بر مسلمانان وشيعيان ومحبان خاندان 
عصمت و طهارت عليهم السلام مبارك باد

 



 



صدای پای پیامبر


مژده آمدنت که در زمین پیچید، دشت‏های روشن توحید، از پروانه‏های سپید عشق، پوشیده شد و مکه را امواج نورانی حضورت در بر گرفت.


آمدی و طاق کسرای ظلم، ترک برداشت.

آمدی و آتشکده تیرگی به جوخه خاموشی سپرده شد.

فرود آمدی، در سرزمینی که کویر جهل و بی‏خبری، جوانه‏های آگاهی و عاطفه را خشکانده بود و خورشید عدالت در پشت کوه‏های نا مردمی به خون نشسته بود.

آه! ای رسول مهربانی! جهان، دلیل بودنش را در چشم‏های توحیدی تو جستجو می‏کند و بشر، از آن هنگام که صدای گام‏هایت را در کوچه‏های بلند رسالت شنید، شکوه زیستنش را تجربه کرد.

تو خاتم النبیّینی؛ آخرین پیام آور روشنی و مهر، کسی که آسمان‏ها، معجزه شق القمرش را از خاطر نخواهند برد، او که جبرئیل، در رکابش به معراج آفتاب رفت و «حرا»، زمزمه‏های شورانگیز شبانه‏اش را در اوج جهالت و بت پرستی به شهادت می‏آید.

محمد صلی ‏الله‏علیه‏ و‏آله می‏آید، تا هبل، لات و عزّی، شرافت انسان را نیالایند.

می‏آید تا دختران معصوم عرب را افکار پوچ و پوسیده پدرانشان در خاکستر ناجوانمردی مدفون نسازد.
خشمش، شمشیری ست که تنها بر پیکر ناساز ستم، فرود می‏آید.
آئینش تکاپو می‏آموزد و فصل فصل کتابش، آیینه تمام نمای رستگاری است.


محمد صلی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله پا به دنیا می‏گذارد و آفرینش را در عطر پرستشی سبز، یله می‏کند. او آخرین نوید خداوند است، برای انسانی که خود را در بیراهه خود پرستی گم کرده بود.


او می‏آید؛ عرشیان، ستاره باران تولدش را به ترانه می‏ایستند و زمینیان، آخرین رسول وحی را به استقبال می‏دوند


 



نیمه شب ، خورشید مى‏تابد ...


زمین و آسمان «مكه‏» آن شب نور باران بود و موج عطر گل در پرنیان باد مى‏پیچید، امید زندگى در جان موجودات مى‏جوشید. هوا آغشته به عطر شفا بخش بهاران بود. شبى مرموز و رؤیایى به شهر«مكه‏» مهد پاك جانان، دختر مهتاب مى‏خندید. شبانگه ساحت «ام القرى‏» در خواب مى‏خندید، ز باغ آسمان نیلگون صاف و مهتابى دمادم بس ستاره مى‏شكفت و آسمان پولك نشان مى‏شد. صداى حمد و تهلیل شباویزان خوش آهنگ به سوى كهكشان مى‏شد. 
دل سیاره‏ها در آسمان حال تپیدن داشت و دست باغبان آفرینش در چنان حالت سر«گل آفریدن‏» داشت. 
خانه «ام القرى‏» در انتظار رویدادى بود. شب جهل و ستمكارى به امید طلوع بامدادى بود. سراسر دستگاه آفرینش اضطرابى داشت و نبض كائنات از انتظارى دم به دم مى‏زد كه: 
امشب، نیمه شب خورشید مى‏تابد ز شرق آفرینش، اختر امید مى‏تابد. 

در آن حال «آمنه‏» در عالم سرگشتگى مى‏دید:
به بام خانه‏اش بس آبشار نور مى‏بارد و هر دم یك ستاره در سرایش می چكد، رنگین و نورانى وزین قدرت نمایی ها نصیب او شگفتى بود و حیرانى. در آن دم مرغكى را دید با پرهاى یاقوتى و منقارى زمرد فام كه سویش پر كشید از بام و در صحن سرا پر زد و پرهاى پرندین را به پهلوى زن درد آشنا سایید، به ناگه درد او آرام شد، آرام به كوته لحظه‏اى گرداند سر را «آمنه‏» با هاله امید تنش نیرو گرفت و در دلش نور خدا تابید چو دید آن حاصل كون و مكان و لطف سرمد را دو چشمش برق زد تا دید رخشان چهر«احمد(ص)» را، شنید از هر كران عطر دلاویز محمد را. 


سپس بشنید این گفتار وحى آمیز: 
الا،اى «آمنه‏» اى مادر پیغمبر خاتم! سرایت خانه توحید ما باد و مشید باد، سعادت همره جان تو و جان «محمد» باد. 
- بدو بخشیده‏ایم اى «آمنه‏» اى مادر تقوا! صداى دلكش «داود» و حبّ «دانیال‏» و عصمت « یحیی». 
- به فرزند تو بخشیدیم: كردار«خلیل‏» و قول «اسماعیل‏» و حسن چهره «یوسف‏» شكیب «موسى عمران‏» و زهد و عفت «عیسی». 
- بدو دادیم: خلق «آدم‏» و نیروى «نوح‏» و طاعت «یونس‏» وقار و صولت «الیاس‏» و صبر بى‏ حد «ایوب‏» بود فرزند تو یكتا بود دلبند تو محبوب سراسر پاك سرا پا خوب. 
دو گوش «آمنه‏» بر وحى ذات پاك سرمد بود، دو چشم «آمنه‏» در چشم رخشان «محمد» بود كه ناگه دید روى دخترانى آسمانى را به دست این یكى ابریق سیمین در كف آن دیگرى طشت زمّرد بود دگر حورى، پرندى چون گل مهتاب در كف داشت، «محمد» را چو مروارید غلتان شستشو دادند به نام پاك یزدان بوسه‏ها بر روى او دادند. 

سپس از آستین كردند بیرون «دست قدرت‏» را زدند از سوى درگاه خداوندى میان شانه‏هاى حضرتش «مُهر نبوت‏» را سپس در پرنیانى نقره ‏گون، آرام پیچیدند و زآنجا «آسمانى دختران‏» بر«عرش‏» كوچیدند.همان شب قصه ‏پردازان ایرانى خبر دادند: كه آمد تك سوارى در«مدائن‏» سوى «نوشروان‏» و گفت: اى پادشه «آتشكده آذرگشسب‏» ما كه صدها سال روشن بود هم امشب ناگهان خاموش شد، خاموش. 
به «یثرب‏» یك «یهودى‏» بر فراز قله‏اى فریاد را سر داد: 
كه امشب اخترى تابنده پیدا شد و این نجم درخشان اختر فرزند«عبدالله‏» نوین پیغمبر پاك خداوندست و انسانى كرامندست. یكى مرد عرب اما بیابانگرد و صحرایى قدم بگذاشت در«ام القرى‏» وین شعر خوش برخواند: 


كه اى یاران مگر دیشب به خواب مرگ پیوستید؟ 
چه كس دید از شما آن روشنان آسمانى را؟ 
كه دید از «مكیان‏» آن ماهتاب پرنیانى را؟ 
زمین و آسمان «مكه‏» دیشب نور باران بود 
هوا آغشته با عطر شفابخش بهاران بود 
بیابان بود و تنهایى و من دیدم 
كه از هر سو ستاره بر زمین ما فرود آمد 
به چشم خویش دیدم: ماه را از جاى خود كندند 
ز هر سو در بیابان عطر مشك و بوى عود آمد 
بیابان بود و من، اما چه مهتاب دلارایى! 
بیابان بود و من، اما چه اخترهاى زیبایى! 
بیابان، رازها دارد ولى در شهر، آن اسرار، پیدا نیست 
بیابان نقش ها دارد كه در شهر آشكارا نیست كجا بودید اى یاران؟ 
كه دیشب آسمانی ها زمین «مكه‏» را كردند گلباران 
ولى گل نه، ستاره بود جاى گل 
زمین و آسمان «مكه‏» دیشب نور باران بود 
هوا آغشته با عطر شفابخش بهاران بود. 
به شعر آن عرب، مردم همه حالى عجب دیدند به آهنگ عرب این شعر را خواندند و رقصیدند: 
كه اى یاران مگر دیشب به خواب مرگ پیوستید؟ 
چه كس دید از شما آن روشنان آسمانى را؟ 
كه دید از «مكیان‏» آن ماهتاب پرنیانى را؟ 
بیابان بود و تنهایى و من دیدم 
كه از هر سو ستاره بر زمین ما فرود آمد 
به چشم خویش دیدم ماه را از جاى خود كندند 
ز هر سو در بیابان عطر مشك و بوى عود آمد 
بیابان بود و من، اما چه مهتاب دلارایى! 
بیابان بود و من، اما چه اخترهاى زیبایى! 
بیابان رازها دارد، بیابان، نقش ها دارد 
كه در شهر آشكارا نیست كجا بودید اى یاران؟ 
كه دیشب آسمانی ها زمین «مكه‏» را كردند 
گلباران ولى گل نه، ستاره بود جاى گل 
زمین و آسمان «مكه‏» دیشب نور باران بود 
هوا آغشته با عطر شفا بخش بهاران بود. 
روانت شادمان بادا! كجایى اى عرب، اى ساربان پیر صحرایى؟! كجایى اى بیابانگرد روشن راى بطحایى؟! 
كه اینك بر فراز چرخ، بینى نام «احمد» را 
و در هر موج بینى اوج گلبانگ «محمد» را 
«محمد» زنده و جاوید خواهد ماند 
«محمد» تا ابد تابنده چون خورشید خواهد ماند 
جهانى نیك مى‏داند كه نامى همچو نام پاك پیغمبر مؤید نیست 
و مردى زیر این سبز آسمان همتاى «احمد» نیست


زمین ویرانه باد و سرنگون باد آسمان پیر،

اگر بینیم روزى در جهان نام «محمد» نیست.


 


امام صادق علیه السلام معجزاتی را که هنگام ولادت پیامبر اکرم آشکار شد، چنین بر می‌شمارد: 

1- ابلیس از ورود به آسمان های هفتگانه محروم شد. 
2-شیاطین دور شدند. 
3- تمامیبت ها بر زمین افتادند. 
4-ایوان کسری شکست و چهارده کنگره‌ی آن سقوط کرد. 
5- آب دریاچه سماوه خشک شد. 
6- سرزمین خشک سماوه، آب پیدا کرد. 
7- آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد. 
8- نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید. 
9-کاهنان عرب علوم خود را فراموش کردند. 
10- سحر ساحران باطل شد. 

استحیائیل ــ یکی از فرشتگان بزرگ خدا ــ در شب تولد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم کوه ابو قبیس ایستاد و با صدایی بلند گفت:« ای مردم مکه! به خدا و فرستاده او و نوری که با او فرو فرستاده‌ایم ایمان بیاورید.» 

منابع: 

 

  • بحارالانوار، ج15، ص257 --- امالی صدوق


10 مروارید از اقیانوس کلامی نبی 

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله 
1- قال رَسُولُ اللّهِ (صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) : 
لا تُضَیِّعُوا صَلاتَكُمْ، فَإنَّ مَنْ ضَیَّعَ صَلاتَهُ، حُشِرَ مَعَ قارُونَ وَ هامانَ، وَ كانَ حَقّاً عَلىِ اللّهِ أنْ یُدْخِلَهُ النّارَ مَعَ الْمُنافِقینَ.([1]) 
پیامبر مكرم اسلام (صلی الله علیه و آله) فرمود: نماز را سبك و ناچیز مشمارید، هر كس نسبت به نمازش بى اعتنا باشد و آنرا سبك و ضایع گرداند همنشین قارون و هامان خواهد گشت و حقّ خداوند است كه او را همراه منافقین در آتش داخل نماید. 

2ـ قالَ (صلى الله علیه وآله): 
مَنْ مَشى إلى مَسْجِد مِنْ مَساجِدِ اللّهِ، فَلَهُ بِكُّلِ خُطْوَة خَطاها حَتّى یَرْجِعَ إلى مَنْزِلِهِ، عَشْرُ حَسَنات، وَ مَحى عَنْهُ عَشْرُ سَیِّئات، وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجات.([2]) 
فرمود: هر كس قدمى به سوى یكى از مساجد خداوند بردارد، براى هر قدم ثواب ده حسنه مى باشد تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش هایش پاك مى شود، همچنین در پیشگاه خداوند ده درجه ترفیع مى یابد. 

 بَیْنَما رَسُولُ اللّهِ (صلى الله علیه وآله) جا لِسٌ فِى الْمَسْجِدِ، إذْدَخَلَ رَجُلٌ فَقامَ یُصَلّى، فَلَمْ یُتِمَّ رُكُوعَهُ وَ لا سُجُودَهُ، فَقالَ: نَقَرَ كَنَقْرِ الْغُرابِ، لَئِنْ ماتَ هذا وَ هكَذا صَلوتُهُ لَیَمُوتُنَّ عَلى غَیْرِ دینی.([3]) 
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) در مسجد نشسته بود كه شخصى وارد شد و مشغول خواندن نماز شد و ركوع و سجودش را كامل انجام نمى داد و عجله و شتاب مى كرد. 
حضرت فرمود: كار این شخص همانند كلاغى است كه منقار بر زمین مى زند، اگر با این حالت از دنیا برود بر دین من نمرده است.
 
4ـ قالَ (صلى الله علیه وآله) لِعَلىّ(علیه السلام): أنَا رَسُولُ اللّهِ الْمُبَلِّغُ عَنْهُ، وَ أنْتَ وَجْهُ اللّهِ وَ الْمُؤْتَمُّ بِهِ، فَلا نَظیر لى إلاّ أنْتَ، وَ لا مِثْلَ لَكَ إلاّ أنَا.([4]) 
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به امام علىّ (علیه السلام) فرمود: من رسول خدا هستم، كه از طرف او تبلیغ و هدایت مى نمایم; و تو وجه اللّه مى باشى، كه امام و مقتداى (بندگان خدا) خواهى بود، پس نظیرى براى من وجود ندارد مگر تو; و همانند تو نیست مگر من. 

5ـ قالَ(صلى الله علیه وآله): یا أباذَر، اَلدُّنْیا سِجْنُ الْمُؤْمِن وَ جَنَّةُ الْكافِرِ، وَ ما أصْبَحَ فیها مُؤْمِنٌ إلاّ وَ هُوَ حَزینٌ، وَ كَیْفَ لایَحْزُنُ الْمُؤْمِنُ وَ قَدْ أوَعَدَهُ اللّهُ أنَّهُ وارِدٌ جَهَنَّمَ.([5]) 

فرمود: اى ابوذر، دنیا زندان مؤمن و بهشت كافران است، مؤمن همیشه محزون و غمگین مى باشد، چرا چنین نباشد و حال آن كه خداوند به او - در مقابل گناهان و خطاهایش - وعده مجازات و دخول جهنّم را داده است.

6ـ وَ قالَ(صلى الله علیه وآله):یاا عَلىّ! اِفْتَحْ طَعامَكَ بِالْمِلْحِ، فَإنَّ فیهِ شِفاءٌ مِنْ سَبْعینَ داء، مِنْها: الْجُنُونُ وَ الْجُذامُ وَ الْبَرَصُ وَ وَجَعُ الْحَلْقِ وَ الاْضْراسِ وَ وَجَعُ الْبَطْنِ.([6]) 
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به امام علىّ (علیه السلام) فرمود: غذاى خود را با (تناول نمودن كمى) نمك شوع نما، همانا كه در آن درمان و شفاء هفتاد نوع بلا و آفت خواهد بود، كه دیوانگى، پیسى، جُذام، درد و ناراحتى هاى حلق، دندان ها; و شكم و معده از آنها مى باشد. 

7ـ قالَ(صلى الله علیه وآله): شَرُّالنّاسِ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْیاهُ، وَ شَرٌّ مِنْ ذلِكَ مَنْ باعَ آخِرَتَهُ بِدُنْیا غَیْرِهِ.([7]) 
فرمود: بدترین افراد كسى است كه آخرت خود را به دنیایش بفروشد و بدتر از او آن كسى خواهد بود كه آخرت خود را براى دنیاى دیگرى بفروشد. 

8ـ قالَ(صلى الله علیه وآله): ثَلاثَةٌ أخافُهُنَّ عَلى اُمتَّى: ألضَّلالَةُ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ، وَ مُضِلاّتُ الْفِتَنِ، وَ شَهْوَةُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ.([8]) 
فرمود: در سه چیز براى امّت خود احساس خطر مى كنم: 
گمراهى، بعد از آن كه هدایت و معرفت پیدا كرده باشند. گمراهى ها و لغزش هاى به وجود آمده از فتنه ها. 
مشتهیات شكم، و آرزوهاى نفسانى و شهوت پرستى. 

9ـ قالَ (صلى الله علیه وآله): ثَلاثَةٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُها وَ لا تُؤَخَّرُ إلى الاخِرَةِ: عُقُوقُ الْوالِدَیْنِ، وَ الْبَغْیُ عَلَى النّاسِ، وَ كُفْرُ الاْحْسانِ.([9]) 
فرمود : عقاب و مجازات سه دسته از گناهان زودرس مى باشد و به قیامت كشانده نمى شود: ایجاد ناراحتى براى پدر و مادر، ظلم در حقّ مردم، ناسپاسى در مقابل كارهاى نیك دیگران. 

10ـ قالَ(صلى الله علیه وآله): إنَّ أعْجَزَ النّاسِ مَنْ عَجَزَعَنِ الدُّعاءِ، وَ إنَّ أبْخَلَ النّاسِ مَنْ بَخِلَ بِالسَّلامِ.([10]) 
فرمود: عاجز و ناتوان ترین افراد كسى است كه از دعا و مناجات با خداوند ناتوان و محروم باشد، و بخیل ترین اشخاص كسى خواهد بود كه از سلام كردن خوددارى نماید. 

 

 


اهل جهان مست تولا شويد
از دل و جان عاشق و شيدا شويد

  
که جلوه اي ز حي سرمد آمد
مژده عزيزان که محمد آمد

  
شکر خدا آمده ختم رسل
رسيده ناجي جهان عقل کل

  
خلق شده نه فلک از برايش
جان جهانيان بود فدايش

  
تمام عالم شده مست رويش
فلک شده بسته به تار مويش


 


 

محمد می آید

محمد (ص) می آید . 
محمد (ص) در ماه «ربیع» می آید.
و همراه با خود، ربیع قلوب و بهار جان ها و طراوت ایمان را به همراه می آورد . 
محمد (ص) می آید . 
از نسل ابراهیم بت شكن، از سلاله پاكان، از دامن «آمنه» عفیف ، از مكه معظمه ، از خانه خدا ... . 
با مشعلی از «حق» فرا دست ، كه می بینی آتشكده «آذرگشسب» ، با طلوع حضرتش ، به خاموشی می گراید ، به نشان فرو مردن فروغ دروغین آتش اهورایی ، در جلوه جمال الهی و جلال كبریایی . و این «صبح صادق» رسیدن «روز» را نوید می دهد، پس از شب دیجور و ظلمت ظلم ، پس از قرن ها قساوت و سال ها سفاهت . و با این «میلاد» لرزه و شكاف ، در كاخ «كسری» می افتد ، به نشانه این كه از این پس «كعبه» كوی عشق است ، 
و سكوی آزادی . 
و بنای یادبود عدالت و برابری و توحید ، 
و سمبل قیام مردم و قوام امت 
و رمز خضوع ، در برابر فقط «الله» . 
نه «جم» ها . 
نه «كی» ها ، 
و «كسری» ها ، 
و «قیصر» ها ، 
و «فرعون» ها ... 
محمد ( ص ) می آید . 

مردی است از تبار پاك ابراهیم ، آخرین حلقه از سلسله نورانی رسولان ، كه همواره مبشران داد و آزادی ، و معلمان اخلاق بودند ، و رابط میان " خالق " و " خلق " . می آید ...
تبر ابراهیم بر دوش ، 
عصای موسی ، در دست ، 
قلب مسیح در سینه ، 
عزم نوح ، در اراده ، 
صبر ایوب ، در دل ، 
زیبایی یوسف ، در رخسار، 
حكمت لقمان ، بر زبان ، 
حكومت داود و سلیمان ، در سایه قرآن ... می آید ...
می آید ... 
 
با «فرقان» ، با «آیات»، با «بینات»، با «نور»، با «ذكر» با «كتاب»، با «هدایت»، با «قرآن» ، با «بشارت» ، با «انذار» ، با «وعد» ، با «وعید» ، ... . 
می آید ... 
تا خنجر خونین كینه توزی ها و تعصب ها را از دست جاهلان جاهلیت زده برگیرد و «كتاب و حكمت» را ، و «لوح فلاح» و «سلاح صلاح» را به دستشان دهد . 
می آید ... 

تا دشمنی ها را به دوستی تبدیل كند ، 
تا دل ها را به هم نزدیك سازد ، 
تا پراكندگی ها را به «وحدت» برساند و نیروها و شمشیرها را ، به جای آن كه به روی هم كشیده شود ، برای هم كشیده سازد ، تا به جای «برهم» بودن ، «باهم» باشند . 

تا از «دیو» فرشته بسازد ، 
و ... از حیوان ، انسان 
و از بیگانه ، دوست ، 
و از رها ، بنده ، 
و از«بنده» آزاده !... 
محمد (ص) می آید ، ... 
محمد (ص) از بطن تاریخ و عمق زمان ، در«هفدهم ربیع» می آید . 
با اخلاقی جذب كننده و برگیرنده و بركشنده و رشد دهنده ، 
با رفتاری سرشار از تواضع و فروتنی و خاكساری ، 

با نگاهی لبریز از شرم و عفاف ، 
با زبانی حقگوی و خداخوان و صداقت و فصیح ، 
با بیانی گرم و گیرا و سحار، 
با قلبی نورانی كه چشمه زلال «معرفت» است ، 
با دستی كه دوست نواز و دشمن كوب است ، 
با پایی پویا تر از باد ، نستوه تر از كوه ، 
با چهره ای به خندانی صبح و درخشش خورشید و زیبایی ماه و عصمت عشق . 
ماه «ربیع الاول» است ... بهار نخستین ، و طلوعی نوین . 
و ... محمد ( ص ) می آید ، تا پنجره های گشوده به روی «شب» و «شك» و «شیطان» را ببندد و درهایی را ، فرا روی مردم ، به روی «روز»و «یقین» و «رحمان» بگشاید . 
می آید ... می آید ... 
تا دست های بسته را باز كند . 
تا گام های خسته را به آسایش برساند ، 
تا پاهای دربند را برهاند ، 
تا گردن های گرفتاران را از زنجیرهای گران آزاد كند ، 
تا محرومان موحد را علیه مترفین «شك مدار» بشوراند ، 
تا «سبطیان» را بر ضد «قبطیان» بر انگیزد و از آنان ، «موسی» هایی فرعون ستیز بسازد . 

می آید ...

تا دیده های كور را بینا سازد ، 
تا خفتگان را بیدار كند ، 
تا بندگان «دنیا» را ، سروران «آخرت» نماید ، 
تا افق های دوردست تری را در چشم انداز كوته نظران «نقد اندیش» و «نزدیك بین» به تماشا بگذارد. می آید ...

از دیار یار، و كوی وحی می آید ، از سوی خدا می آید ، با دروازه هایی از علم و عرفان ، و مرجان هایی از آیه و سنت . 
می آید ، تا درد «جهل» را با داروی «حكمت» درمان كند . 
تا بیماری شرك را با پیام توحید ، شفا بخشد . 
تا مردم را از«ستم ادیان» تحریف شده ، به «عدل اسلام» بكشانند ، 
تا از «اطاعت مخلوق» به «طاعت خالق» دعوت كند ، 
تا بذر «فضیلت» را در«مزرعه جان» ها بكارد ، 
می آید ...

و با آمدنش برای ملت ها حیات می آورد ، و برای مشتاقان ، ارمغانی از معنویت و اخلاق . 
آری ... می آید ، می آید ، محمد ( ص ) می آید ، 
تا قلب های خسته بجوشند 
تا دست های بسته بكوشند 
تا نسل های تشنه و محتاج 
از زمزم حیات ، بنوشند 
تا چشمه های اشك ، بخشكد 
از چشم و چهره های یتیمان 
تا غنچه های خنده بروید 
بر ساحل لبان اسیران 
تا ... 


رسول الله تودر خلوتِ وحدت خلیلی

بعدِ ذاتِ واحدِ مطلق به هستی بی‌بدیلی

بر گزینِ دست یزدان از میان نخبگانی

پیش هر صاحب نظر در صورت و معنا جمیلی

منبع اندیشه رود خروشان حیاتی

شهر علمی، کوهِ حلمی، قُلزم عقل عقیلی
 

چهار شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 4:27 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 گاهی اوقات می توان از نحوه دست دادن و حرکات دست افراد نشانه هایی از شخصیت آنها را یافت که در موارد زیر این نشانه ها را بررسی می کنیم .

http://marshal-modern.ir/Archive/18155.aspx

دست دادن محكم:

فردی كه دستش را دراز كرده و سپس دستانش را به طریقی می چرخاند كه دستش بالا و كف دستش پایین قرار می گیرد، سعی در توفق و برتری جویی دارد. این نوع دست دادن اغلب اوقات در موقعیت های سیاسی و دیپلماتیك كاربرد دارد.

دست دادن بسیار محكم:

نشانگر شور و اشتیاق و سلطه گری است. بی تردید میتوان فهمید چه كسی اینجا فرمان میدهد.

دست دادن شل:

فردی كه تنها انگشتان دستش را دراز میكند و یا دستهایش مانند ماهی شل است، می گوید: مایل نیستم به من دست بزنید، من صمیمیت را دوست ندارم. همچنین آن نشانه ضعف، انقیاد و مطیع و تسلیم بودن نیز میباشد. هر گاه آقایی در یك موقعیت كاری از این دست دادن استفاده میكند امكان دارد چنین برساند كه قصد دارد مخفیانه اعمال نفوذ در موقعیت نماید.

دست دادن با هر دو دست:

هرگاه از دست چپ برای در برگرفتن و پوشاندن دستهای فشرده شده استفاده گردد، دست دادن دستكش وار نامیده شده و راستی و صمیمیت زیاد را می رساند مانند یك در آغوش گرفتن كوچك و ظریف.

حركت انگشت:

ضربه آهسته، مضراب زدن و یا ریتم یكنواختی را با انگشتان نواختن، دلالت بر بی تابی و ناشكیبایی دارد. یك حركت نمادین گریز میباشد. انگشتان عمل راه رفتن را گرچه بدن بی حركت است انجام میدهند.

دستهای پنهان:

این ژست مرموز و آب زیر كاهانه است. فرد میگوید: مایل به گفتگو با شما نمیباشم. خصوصا در مورد دستهایی كه عمیقا در جیب ها فرو شده باشد جایی كه برای تماس و گرفتن دست و یا هر گونه رابطه صمیمانه وجود نخواهد داشت.

دستها به روی زانو:

وقتی كف دستها به طرف بالا باشد، شخص گشاده رو و پذیرا می باشد. وقتی كف دستها پایین باشد ممكن است پای فریبكاری و تعرض در میان باشد.

مناره كردن انگشتان:

هنگامی كه فردی انگشتان خود را به هم فشرده و چانه و دهان را روی سر انگشتان قرار میدهد نشانگر تفكر عمیق است. مانند زمانی كه شخص به امید شنیدن جواب می باشد. همچنین حایلی است برای محافظت كردن از قفسه سینه، پایین صورت و دهان.

مشت پوشیده شده با دست باز:

فرد در این حالت خشمگین است اما می كوشد كه آرام بماند. به اصطلاح خود را كنترل كند.اما مراقب این فرد باشید چون امكان دارد هر موضوع كوچكی منجر به آن گردد كه كنترلش را از دست بدهد.

پرتاب دست:

شخصی كه می خواهد عقایدش را به اجبار تحمیل كند ممكن است دستش را بطرف شنونده و جلو پرتاب كند. درحالت پرخاشگرانه خفیفتر تنها از انگشتان استفاده میگردد.

قلاب كردن دستها پشت سر:

این یك ژست متكبرانه میباشد. خصوصا زمانی كه فرد به عقب تكیه داده باشد. او میگوید: من آنقدر بر شما سلطه دارم كه نیاز به دفاع كردن از خودم ندارم.

بازی كردن با حلقه ازدواج:

این علامت عصبی بودن و نشانگر آن است كه مشكلی در ارتباط وجود دارد. خصوصا زمانی كه فرد همزمان در مورد همسرش در حال صحبت كردن میباشد.

تكان بیقرار دستها:

این تلاش بدن برای رهایی می باشد. هورمون آدرنالین در حال ترشح شدن است اما فرد نمی داند چگونه رهایی یابد. كلنجار رفتن با سر آستین پیراهن و یا جواهر آلات روی مچ به دیگران میگوید كه: شما احتیاج به توجه دارید. در كافه این عمل جایز و مناسب است اما در جلسات كاری منحرف كننده و موجب حواس پرتی میگردد.

دست زدن به كراوات:

این رفتار مردانه می گوید:می خواهم تاثیر خوبی از خودم بجا بگذارم. این روش اوست كه می خواهد به شما بفهماند شدیدا" در تلاش است تا خوشنودتان سازد.

دست كشیدن در میان موها:

وقتی افراد نمی دانند چه چیز باید بگویند اغلب اوقات دستشان را میان موها می كشند. ناظری كه قادر است زبان بدن را متوجه شود آگاه است كه فرد در مورد كاری كه می خواهد انجام دهد و یا چیزی كه میخواهد بگوید تردید دارد.


 عکس های شگفت انگیز و زیبا از نقاشی های 3 بعدی خیابانی

 

 
چهار شنبه 1 اسفند 1389برچسب:انتخابات يازدهم, :: 5:59 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

 


 رئیس جمهور بعدی کیست؟ نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم

 

 


از زمزمه های غیررسمی و اخبار محافل سیاسی چنین برمی آید که زنگ انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نواخته شده است و برخی از چهره های سیاسی خود را عملا برای حضور در این رقابت آماده کرده اند یا در برابر پیشنهادات احزاب و گروهها برای حضور برای انتخابات قرار گرفته اند.

این تلاش ها در مورد برخی از چهره ها حتی به ورطه تشکیل ستادهای انتخاباتی غیررسمی در استانهای کشور کشیده شده است.

شنیده های خبرنگار پارسینه حاکی است آقایان " حسین صفارهرندی، عزت الله ضرغامی، اسفندیار رحیم مشایی، محمد باقر قالیباف، سید حسن خمینی، سعید جلیلی، علی اکبر صالحی، پرویز فتاح، حمید بقایی" از بالقوه ترین نامزدهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری نام برده می شود.

رئیس جمهور بعدی کیست؟ نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم


بر اساس این گزارش محسن رضایی و علی لاریجانی نیز تمرکز خود را برای عهده دار ریاست مجلس نهم قرار داده اند.
 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمي و آدرس mozafar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

��





نويسندگان