بيشتر بدانيم

 
 
 
 
Barack Obama

 

 

George W. Bush
 

 

Bill Clinton
 

 

 

George H. W. Bush
 

 

Ronald Reagan
 

 

Jimmy Carter
 

 

Gerald Ford
 

 

Richard Nixon
 

 

 

John F. Kennedy
 

 

Dwight D. Eisenhower
 

 

 

Harry S. Truman
 

نقل از گروه مارشال

جمعه 26 تير 1390برچسب:, :: 8:42 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

در سطح شنهای بیابان پامپا در حدود 300 شکل ساخته شده از خطهای مستقیم حک شده که شامل فرمهای هندسی و تصاویر حیوانات و پرندگان و شکلهای دیگر بوده و تنها...

 

 تعداد زیادی از کارشناسان مشهور اظهار می‌کنند که احتمالا مکانهای اسرارآمیز در سرتاسر جهان که به کمک تکنولوژی و دانش پیشرفته ایجاد شدند (شاید پیشرفته‌تر از زمان ما) تحت نفوذ و سیطره تمدنهای گمشده بودند.
برخی هم عقیده دارند که هیچ تمدن بسیار پیشرفتهای تا به حال روی زمین وجود نداشته و تمام علوم عالی از انسان‌های فضایی زمان باستان که از آسمان به زمین آمده بودند به ارث رسیده است.
 

اما اکثر دانشمندان با هیچ کدام از این نظرات فوق موافق نبوده و سعی در تشریح رازهای باستانی مربوط به آیین و مذاهب روی کره زمین دارند.
در این متن سه مکان را به عنوان مرموزترین مناطق جهان به شما معرفی می‌کنیم، البته مکانهای مرموز بیشتری در سراسر زمین وجود دارند که ذهن ما را تسخیر کرده اند؛ چراکه انگار از جهان دیگری آمده اند!
 


استون هنج

 


آیا کسی وجود دارد که تا بحال در مورد استون هنج چیزی نشنیده باشد؟ استون هنج یکی از معروف‌ترین مکانهای اسرارآمیز جهان به شمار می‌آید. این مجسمه‌های غول پیکر سنگی چه ویژگی‌هایی دارند؟ چرا این مکان باعث ایجاد بحث و جدلهای فراوان در جامعه علمی‌ شده؟
استون هنج بنای تاریخی سنگی که در سالسبری انگلستان جنوبی واقع شده عمدتا دربرگیرنده 30 سنگ قائم می‌شود (یا سارسن‌ها، که هر کدام بیشتر از 10 فوت ارتفاع و 45 تن وزن دارند) این سارسن‌ها با 30 نعل درگاه که به صورت افقی و تخت رویشان قرار دارند تشکیل یک دایره متصل را داده‌اند. در داخل این دایره نیز چرخه‌ا‌ی مشابه تشکیل شده است و آنها هم به سبک دیرک و نعل درگاه ساخته شده‌اند.
 

شاید بگویید بناهای تاریخی بزرگ خیلی زیادی روی کره زمین وجود دارد که بعضی از آنها از استون هنج جذاب تر هستند! پس چه جیز خاصی در این غولهای سنگی نهفته است؟
برای تمام این سئوالهای پاسخهای دقیقی وجود ندارد.
 

کاربردشان چه بوده؟ یک رصدخانه ستاره شناسی، مکان مذهبی و آیینی یا چیزی ماوراء طبیعی؟ چه کسی آن را ساخته و چگونه؟

 


بعضی افراد گفته اند که دروییدها (کاهنان مذهب سلتی) این بنا را ساخته اند، اما واقعا ما چیز زیادی از این بنا نمی‌دانیم.
باستان شناسان تاریخ ساخت آن را بین 5000 تا 3000 سال پیش ذکر کرده اند، پس این بنا حتی قبل از استفاده کردن نوع بشر از ابزارهای فلزی ساخته شده بود.
 

حال بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی استون هنج را ساخته، واضح است که هزاران نفر در طراحی و به وجود آوردن آن سهیم بوده اند. فقط کشاندن چنین سنگهای عظیمی ‌از مارلبورگ (30 کیلومتری جنوب استون هنج)  کاری بس عظیم و بزرگ است. و چگونه امکان دارد چنین سنگهایی برپا شده باشند؟!
این کار یک شاهکار جالب مهندسی محسوب می‌شود و افسانه‌های بسیاری هست که قدرت و توانایی را منعکس می‌کند تا توضیح دهد چگونه انسانهای اولیه این سنگهای سنگین را حمل و جابجا کرده‌اند!
حتی در خلال افسانه‌های آرتور از استون هنج نام برده شده و اسم فردی به نام مرلین به عنوان معمار ذکر شده است.

 

 
 

جالبترین موضوع این است که استون هنج در جهات نقاط انقلاب و اعتدالی ستاره شناسی قرار گرفته و زمان طلوع خورشید در خط افق نور خورشید به طور کامل بین فواصل خرسنگ‌ها ظاهر می‌شود.
بی شک چنین چیزی تصادفی نیست و شاید با داستانهای مربوط به سرآغاز و مبدا این مکانهای مرموز ارتباط داشته باشد.
 


خطوط نازکا

 


خطوط نازکا فوق‌العاده‌ترین گروه جئوگلیپس‌ها (geoglyps) در جهان هستند. آنها در بیابان نازکا بین شهرهای نازکا و پامپا روی پامپاس دی جوناما در پرو واقع شده اند.
در سطح شنهای بیابان پامپا در حدود 300 شکل ساخته شده از خطهای مستقیم حک شده که شامل فرمهای هندسی و تصاویر حیوانات و پرندگان و شکلهای دیگر بوده و تنها از آسمان و بالا به وضوح قابل رویت هستند.

3 نکته
مرموز در نازکا پلاتیو قابل بررسی است:
1. خطوط مستقیم با کیلومترها فاصله در تمام مسیرها در بخشهایی از پامپاس یکدیگر را قطع می‌کنند.
2. تعداد زیادی از فرم این خطها به صورت شکلهای هندسی است: مثل زاویه‌ها (کنج‌ها)، مثلث‌ها، شکل‌های خوشه ای، مارپیچ‌ها، مربع‌ها، خطوط مواج و غیره.
3. تعداد زیادی از خطوط نیز به شکل حیوانات درآمده اند.
 

 

با بررسی نقشه خطوط نازکا موضوعات زیر مطرح می‌شود:

 


طبق باور مردم جئوگلیپس‌ها را گروهی از افراد به اسم نازکا ساخته اند، اما چرا و چگونه آنها این شگفتی‌های جهان را خلق کردند که اصلا قابل توضیح و تشریح کردن نیستند؟
از وقتیکه مشخص شد خطوط نازکا به جز از یک جایگاه بالاتر قابل رویت نیستند، فرض می‌شود که مردم نازکا هرگز نتوانسته اند حاصل کاشان را از جایگاه بالاتر ببینند!
بنابراین فرضیه‌ها و تصورات خیلی زیادی در مورد توانایی‌های سازندگان و انگیزه‌های آنان وجود دارد.
 

 
 

آیا امکان دارد جئوگلیپس‌ها تمثال‌های خدایان حیوانی یا طرح‌های صورتهای فلکلی باشند؟
آنها راه و مسیر بوده اند یا عقربه‌های نجومی ‌و یا حتی شاید یک نقشه خیلی عظیم؟
اگر مردمی‌که 2000 سال پیش اینجا زندگی می‌کردند فقط از تکنولوژی ساده ای بهره مند بودند، چگونه برای ساختن چنین شکلهای دقیقی برنامه ریزی کرده اند؟ آیا از یک نقشه پیروی کرده اند؟ اگر اینگونه بود چه کسی آن را ترتیب داده؟ و بالاخر در ظاهر تمام اینها به دنیای ماورایی تعلق دارند.
 

به منظور معرفی کردن خطوط نازکا، که با جابجا کردن صخره‌های بیابان برای نشان دادن سطح زیرین شنهای صورتی کمرنگ ساخته شده اند، بازدید کننده‌ها اغلب توضیحاتی تخیلی ارائه می‌دهند: از باندهای پرواز برای سفینه‌های فضایی تا راه‌هایی برای قهرمانان المپیک، از اُپ آرت (هنر بصری) تا پاپ آرت، و در نهایت تا رصدخانه‌های ستاره شناسی...
 


جزیره ایستر

 


جزیره ایستر (راپانویی در زبان بومی) مستعمره کشور شیلی و در جنوب شرقی اقیانوس آرام قرار دارد. راپانویی جزیره ای کوچک، پر از پستی و بلندی و اکنون بدون درخت از منشا آتشفشانی می‌باشد. این جزیره غیرعادی‌ترین منطقه دورافتاده جهان خوانده شده، اما چیزهای دیگری هم هست که این مکان را از مکانهای دیگر روی کره زمین مجزا می‌سازد.
در این جزیره صدهای مجسمه خرسنگی به شکل انسان وجود دراد که موآی نام دارند.
 

اغلب مو آی‌ها از خاکسترهای آتشفشانی و فشرده شده  متراکم و خاص تراشیده شده اند. بزرگترینشان وزنی بالغ بر 165 تن را داراست و ارتفاعش به 220 متر می‌رسد. برخی از مو آی‌های عمودی (ایستاده) تا گردن در زیر خاک پنهان شده اند.
این سازه بسیار عظیم که در جزیره ای کاملا بایر و خشک (فقط با مقدار کمی ‌سبزه) وجود دارند به سرعت و در نگاه اول ذهن‌ها را تسخیر می‌کند. واقعا چگونه چنین چیزی امکان دارد؟ چه کسانی این تندیسها را ساخته و دلیلشان از خلق آنها چه بوده؟

 

 

بعضی از داشنمندان می‌گویند ساکنان جزیره ایستر یعنی راپانویی از پلی نزی آمده بودند. اما شباهتهای این مجسمه‌ها به مجسمه‌های سنگی هندی اطراف دریاچه تیتیکاکا در جنوب آمریکا جالب و درخور توجه است آیا این تشابه تصادفی بوده؟ متخصصین قادر نیستند به طور دقیقی کاربرد مجسمه‌های مو آی را توضیح دهند. بعضی از آنها اعتقاد دارند که این مجسمه‌ها هم  نماد  قدرت و هم مذهب و سیاست بوده اند.
 

یکی از بزرگترین اسرار جزیره ایستر در مورد این بود که این سنگها چگونه از معدن سنگ تا صفه‌هایشان یا ahus (گاهی فاصله ای بیشتر از 20 یا 25 کیلومتر) منتقل می‌شدند؟
طبق افسانه راپانویی موآی خودش از معدن سنگ راه می‌افتاده! بعضی نیز این مجسمه‌ها را به مراسم آیینی نسبت می‌دهند.
آیا همین موضوع باعث شده تا سختیهای ذاتی را برای جابجا کردن اینها متقبل شوند؟
آیا کسانی با فرض اینکه نباید زحمت جابجا کردن سنگها را به خود بدهند در معدنها می‌ماندند؟
یا شاید افراد جزیره ایستر از قدرتهای ماورایی کمک می‌گرفتند و با توانایی فوق طبیعی آنها را تراشیده و سپس موآی‌ها را حرکت می‌دادند؟

 

 

جزیره ایستر بیشتر به نام‌های ته- پیتو- او- ته- هنا به معنی «داستان جهان» و ماتا-کی-ته- رانی به معنی «چشمانی نظاره گر به بهشت» مشهور است.
 

این نامهای باستانی و جزئیات بسیار زیاد اسطوره ای به احتمالاتی اشاره دارند مبنی بر اینکه این جزیره دورافتاده شاید قبلا هم یک شاخص جغرافیایی و هم رصد خانه ستاره شناسی تمدنی فراموش شده اما بسیار قدیمی‌ بوده است.

جمعه 25 تير 1390برچسب:شهر , :: 8:38 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

آمستردام هلند

 

                  -----------------------------------------------------------------------
 
بالی اندونزی
بالی جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌رود. مختصات آن ۸° ۲۵′ ۲۳″ جنوبی و ۱۱۵° ۱۴′ ۵۵″ شرقی است. جزیرهٔ بالی جزو یک رشته‌جزایر است که جزیرهٔ جاوه در غرب آن و جزیرهٔ لومبوک در شرق آن قرار گرفته‌است. هنرهای گوناگون همچون رقص، تندیسگری، نگارگری، چرمگری، فلزکاری و بویژه موسیقی سبک گامِلان در این جزیره در سطح بسیار بالایی قرار دارند.


مردم بالی از تبار نژادی ماقبل تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قارهٔ آسیا در حدود ۲۵۰۰ پ.م. به مجمع‌الجزایر اندونزی کوچیدند. با رسیدن هندوها دورهٔ ماقبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال ۱۰۰ پ.م. به‌وسیلهٔ سفال‌نوشته‌های براهمی ‌که بدست آمده‌اند تأئید شده‌است.
شاهنشاهی ماجاپاهیت (۱۲۹۳–۱۵۲۰ میلادی) که در جاوهٔ شرقی مستقر شده بود در سال ۱۳۴۳ یک کوچ‌نشین هم در جزیره بالی برپا کرد. در پی حملات پیاپی، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی ‌پیش از ۱۵۰۰ میلادی، سرنگون شد و این امر باعث مهاجرت گسترده به بالی شد.
 

-----------------------------------------------------------------------
 

برونیک کرواسی 

-----------------------------------------------------------------------


بوردو فرانسه
بردو یا بوردو (به فرانسوی: Bordeaux) از شهرهای فرانسه و مرکز ناحیه آکیتن است.
فرودگاه بین المللی، ایستگاه قطار اروپایی، محورهای اصلی بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی، راه دریایی به اقیانوس اطلس و بندر، مرکز آکیتن، دریچه‌ای رو به جهان را برای بوردو می‌گشایند. بوردو قطب اروپایی فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین المللی و بزرگترین باغ‌های انگور فرانسه , نوع خاصی از انگور به نام انگور بوردو در آن یافت می‌شود. مرکز اقتصادی جنوب غربی فرانسه ‌است و به طور اخص در زمینه هوانوردی، فناوری فضایی و دفاعی فعالیت می‌کند. در بخش خدمات، فعالیت بسیار تجاری تسلط دارد و خدمات وابسته به موسسات تولیدی در این شهر مرکزیت یافته‌اند.

 


قطار ت.ژ.و چهار ساعته فاصله بوردو تا پاریس را طی می‌کند.
بوردو یکی از شهرهای دانشگاهی مهم است و دارای ۱۰۰۰۰۰ دانشجو، ۴ دانشگاه، ۱۴ مدارس عالی و ۵۰۰۰ پژوهشگر در ۲۰۰ آزمایشگاه است. امکانات پژوهشی بوردو این شهر را در رتبه اول در کشور فرانسه قرار داده‌است و زمینه‌های تخصصی (شیمی ‌مولکولی، لیزر قوی، ...) این رتبه را تقویت می‌کنند.
همچنین بوردو با زندگی فرهنگی بسیار فعال، به عنوان یک مرکز بزرگ روشنفکری و هنری نیز مطرح است. این شهر موطن نویسندگان و نقاشان مشهوری چون میشل دو مونتنی، شارل دو مونتسکیو، فرانسوا موریاک، آندره لوت، آلبر مارکه و اودیلن ردون است. میراث معماری این شهر برجسته و بسیار قابل توجه‌است.

 

----------------------------------------------------------------------


شهر مراکش در کشور مراکش
شهر مراکش یکی از شهرهای کشور مراکش است.
بدلیل قرمز بودن تمامی ‌ساختمانها و بناها در این شهر، شهر مراکش با نام شهر سرخ (حمرا) نیز شناخته می‌‌شود این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور مراکش است و میدان جامع فنای آن یا میدان معرکه گیری از جاذبه‌های فرهنگی و گردشی مراکش است.
 

----------------------------------------------------------------------


 ونیز ایتالیا
وِنیز شهری است در کشور ایتالیا. ونیز به شهر کانال‌ها مشهور است و با جمعیتی بالغ بر ۲۷۱،۶۶۳ نفر مرکز ناحیه وِنِتو است شهر ونیز در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است. ونیز بصورت جزیره‌های کوچکی است و خشکی‌ها به وسیله کانال‌ها از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

 

 


  

 

 

 
شعـبــان شـد و پـیـک عشــق از راه آمــد
 
عــطــر نفـــس بقــیــــــــــــــة الـلــه آمــد
 
بـا جلــوه سجـاد و ابـوالفـضـل و حسـیـن
 
یک مـاه و سـه خورشیــد در ایـن مـاه آمـد
 
 
 
 
 
 
 
   مبارک باد میلاد تو،
   ای معراج خاکیان و ای سراج افلاکیان؛
   ای آینه ایمان،
 یا صاحب الزمان !
 

دو شنبه 21 تير 1390برچسب:نقرس, :: 4:45 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

آقایان بیشتر مراقب نقرس باشند
 


به گفته محققان، بیماری ثروتمندان یا همان نقرس در آقایان بیشتر از خانم‌ها بروز می‌کند. محققان پس از تحقیقی که بر روی گروهی از بیماران نقرسی انجام دادند متوجه شدند آقایان در سن 30 تا 40 سالگی بیشترین آمار ابتلا به این بیماری را دارند و در خانم‌ها بعد از سن یائسگی این بیماری ظاهر می‌شود.
نقرس شکل حادی از آرتروز است که در اثر کریستالیزه شدن اسیداوریک اضافی در بافت نرم مفاصل ایجاد می‌شود. این بیماری بسیار سریع ایجاد می‌شود و در عرض یک شب می‌تواند یک یا دو مفصل را درگیر کند.


در این عارضه فرد دچار درد مفاصل به خصوص درد شست پا می‌شود که ابتدا به صورت درد و قرمزی خود را نشان می‌دهد و کم‌کم ملتهب می‌شود که اگر درمان به موقع انجام نشود، ممکن است دیگر اعضای بدن را نیز دچار آسیب کند.

درد مفصل 5 تا 10 روز طول می‌کشد و سپس از بین می‌رود و هر چند وقت یک‌بار عود می‌کند. این مشکل ناشی از پورین اضافی در بدن است که به اسید اوریک تجزیه می‌شود. پورین توسط بدن ساخته می‌شود، همچنین در برخی غذاها مخصوصاً گوشت قرمز و برخی غذاهای دریایی به وفور یافت می‌شود.

اسید اوریک ممکن است در اعضای اصلی بدن مانند قلب و کلیه نیز رسوب کند که اگر درمان نشود، ایجاد سنگ کلیه و صفرا خواهد کرد.

این بیماری در مردان شایع‌تر و شروع آن بعد از سن 40 سالگی است. از آنجایی که استروژن باعث دفع اسیداوریک از کلیه می‌شود، شروع این بیماری در خانم‌ها بعد از سن یائسگی است. این بیماری مسری نیست و 50 تا 60 درصد ابتلا به آن زمینه ژنتیکی دارد. البته پرخوری هم در بروز این بیماری موثر است، اما باید توجه داشت در این بیماری گاهی اوقات چربی‌های خون به ویژه تری‌گلیسرید بالا می‌رود.

توصیه‌های غذایی زیر جهت پیشگیری از حملات حاد نقرس می‌باشد و تنها راه بهبود حملات حاد نقرس، درمان دارویی است.



توصیه های غذایی

رژیم غذایی بیماران نقرسی شامل 70 درصد کربوهیدرات پیچیده، 10 تا 15 درصد پروتئین و 15 تا 18 درصد چربی است. در ضمن باید مصرف غذاهای حاوی پورین بالا را محدود نموده و غذاهای کم پورین را مصرف کرد.

- رژیم غذایی که کربوهیدرات آن کم باشد، باعث بدتر شدن نقرس می‌شود.

- نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در روز توصیه می‌شود، زیرا مقادیر زیاد آب به خروج اسیداوریک اضافی از خون کمک می‌کند.

- وزن خود را در حد مطلوب حفظ نمایید، زیرا وزن زیاد باعث فشار به مفاصل شده و تولید اسیداوریک را نیز در بدن افزایش می‌دهد. در ضمن هر گونه کاهش وزن سریع نیز می‌تواند باعث افزایش اسیداوریک در خون شود.

- الکل مصرف نکنید، زیرا سطح اسید اوریک را افزایش می‌دهد.

- کپسول روغن ماهی مصرف کنید، زیرا اسید چرب امگا3 برای تسکین درد مفاصل و حفظ سلامت آنها مفید است.

- مصرف فیبر را افزایش دهید؛ مثل میوه‌، سبزیجات و غلات سبوس دار. تحقیقات نشان داده است که حتی سبزیجات دارای پورین بالا، نقرس ایجاد نمی‌کنند.

- مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.

- منابع خوب پروتئین که دارای پورین کم هستند شامل : گوشت مرغ، لبنیات کم چرب و تخم مرغ است.

- مصرف قندهای ساده (قند، شکر، شیرینی، شکلات) را کم نموده و به جای آن از قندهای مرکب که در نان و غلات سبوس دار یافت می‌شوند استفاده نمایید.

- چربی‌های اشباع (کره، مارگارین، روغن نباتی جامد و غذاهای سرخ کردنی) و غذاهای آماده مصرف نکنید.

- مصرف غذاهای دارای پورین بالا مانند گوشت قرمز، جگر، دل، قلوه، مغز، مخمر، قارچ و حبوبات را کاهش دهید.

- غذاهای دارای پورین کم مانند آب میوه، رشته فرنگی، برنج، ماکارونی، میوه‌ها، آجیل، زیتون و سبزیجات را می‌توانید مصرف کنید.

- مواد غذایی که می‌توانند سطح اسید اوریک و تورم مفاصل را کاهش دهند عبارتند از: آلبالو و آب آن، سیب، توت فرنگی، تمشک، موز، کشمش، سیب‌زمینی، هویج، کرفس و آب آن، جعفری، شاهی، کلم پیچ، برگ گیاه قاصدک، خیار، چغندر، زیتون و جوانه.

- مواد غذایی مفید برای کاهش التهاب و درد مفاصل عبارتند از : روغن زیتون، چای سبز و دانه کرفس.



درمان خانگی نقرس برای کاهش حملات دردناک

- مفصل دردناک را استراحت دهید و تا 24 ساعت بعد از حمله دردناک نقرس، آن را تکان ندهید.

- مفصل دردناک را بالا نگه دارید.



توصیه‌های دارویی

- برای کاهش التهاب مفاصل از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی تحت نظر پزشک استفاده کنید. آسپیرین نخورید، زیرا استفاده مرتب از آسپیرین نیز باعث افزایش سطح اسید اوریک می‌شود.

- در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک مشورت کنید. بعضی از داروهایی که مصرف می‌کنید مانع از دفع اسید اوریک توسط کلیه‌ها می‌شوند. این داروها معمولاً داروهای مدر یا ادرارآور و نیاسین هستند.
داروهایی که برای نقرس تجویز شده است را مرتب بخورید. اگر تا قبل از حمله نقرس از این داروها استفاده نمی‌کرده‌اید، در هنگام شروع حمله نقرس از آن‌ها استفاده نکنید، زیرا تأثیر نخواهد داشت و به علاوه ممکن است شرایط را بدتر کند

مصرف ویتامین C، خطر ابتلا به نقرس را در مردان کاهش می‌دهد

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد، مردانی که مقادیر زیادی ویتامین C را از طریق غذا یا مکمل دریافت می‌کنند، کمتر در خطر ابتلا به نقرس قرار دارند، زیرا این ویتامین می‌تواند باعث کاهش اسید اوریک خون شود.

گفتنی است، هر 500 میلی‌گرم افزایش در مصرف روزانه این ویتامین، منجر به کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به بیماری نقرس می‌شود. هر یک عدد پرتقال متوسط در حدود 70 میلی‌گرم ویتامین C دارد.



چاق‌ها بیشتر در معرض ابتلا به نقرس هستند

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت:

افراد چاق به علت مصرف زیاد غذا و بیشتر بودن سلول‌های بدن، بیش از دیگران مستعد ابتلا به بیماری نقرس هستند. افراد چاق باید برای جلوگیری از ابتلا به نقرس باید حرکت و ورزش کافی داشته باشند و در کنار آن‌ها به مصرف لبنیات، سبزی و میوه روی آورند.

مصرف غذاهای آماده در ایجاد این بیماری نقش دارند. مردم باید از مصرف مواد غذایی که چاقی را به دنبال دارند تا حد امکان اجتناب کنند و در عین حال با ورزش و مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها خود را سالم نگه دارند.
 

یک شنبه 20 تير 1390برچسب:كاخ هاي فرانسه , :: 6:4 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 


 

گزارش تصویری: کاخ‌ها و قصرهای باشکوه فرانسه

كاخ ها و قصرهای باشكوه حاشیه رودخانه لوار در غرب فرانسه علاوه بر معماری زیبا و تحسین برانگیزشان هر یك یادآور گوشه‌ای از تاریخ این كشور است. اغلب این كاخ‌ها...  

كاخ ها و قصرهای باشكوه حاشیه رودخانه لوار در غرب فرانسه علاوه بر معماری زیبا و تحسین برانگیزشان هر یك یادآور گوشه‌ای از تاریخ این كشور است. اغلب این كاخ ها در فاصله ای نزدیك به یكدیگر و در حوزه آبی رودخانه لوار و شاخه‌های آن قرار دارند. هر یك از این كاخ‌ها متعلق به دوره‌ای از تاریخ فرانسه است اما باید گفت كه اوج رونق آنها به قرن شانزدهم و دوران سلطنت فرانسوای اول باز می‌گردد.

 

 منظره بسیار زیبای كاخ شاتو دو شونانسو. این كاخ در حاشیه رود «شر» یكی از شاخه‌های لوار در سال 1513 احداث شد. سال ها بعد دیان دو پواتیه پلی را به این كاخ افزود كه عمارت اصلی را به ساحل چپ رودخانه متصل می‌كرد تا بتواند مجموعه باغ‌هایی را به محوطه كاخ شونانسو بیافزاید.

 

منظره كاخ باشكوه سومور كه بنای آن روی پی‌های يك كاخ قلعه قرون وسطی در قرن پانزدهم توسط دوك لويی دانژو برادر شارل پنجم، پادشاه فرانسه احداث شد.

 

نمای كاخ شورنی در نزديكی بلوا و در بين دو كاخ شونانسو و شامبور. سبك معماری كاخ شورنی يك سبك كلاسيك همگون است.

 

منظره كاخ مونسورو كه مانند نگهبانی در محل اتصال رودخانه لوار و رود وين قرار دارد. كاخ مونسورو صحنه حوادث تاريخی مهيجی بوده است. الكساندر دوما از اين كاخ برای نوشتن يكی از رمان‌های مشهورش به نام «بانوی مونسورو» در سال 1846 الهام گرفت.

 
 

منظره بخشی از كاخ باشكوه شامبور كه احداث آن در سال 1519 به دستور فرانسوای اول، پادشاه فرانسه آغاز شد اما فرانسوای اول فقط مدت كمی قبل از مرگش در سال 1547 توانست در این كاخ اقامت كند. پس از او هریك از پادشاهان فرانسه بخش‌هایی را به كاخ شامبور افزودند.

 

منظره زيبای كاخ ويلاندری و باغ‌های سه طبقه‌اش كه در اين تصوير باغ سبزيجات آن قابل مشاهده است.

منظره تحسين برانگيز مجموعه كاخ قلعه شينون در حاشيه رود وين يكی از شاخه های رودخانه لوار. اين قلعه سه كاخ باشكوه را در خود جای داده است. ژاندارك حماسه خود را از كاخ قلعه شينون عليه اشغالگران انگليسی آغاز كرد.

 

منظره كاخ اوسه كه الهام بخش احساساتی شاعرانه است. اين كاخ دارای مجموعه ای از مجسمه‌های مومی است كه بازديد كننده را به ياد داستان مشهور زيبای خفته می‌اندازد.

 

 منظره زيبا و شاعرانه كاخ كلو – لوسه در نزديكی آمبواز كه به اندازه‌ای لئونارد داوينچی را شيفته خود كرده بود كه اين هنرمند نابغه آخرين روزهای زندگی اش را در اين كاخ سپری كرد.

 

منظره كاخ سولی – سور – لوار كه در اواخر قرن چهاردهم احداث شد. پل اين كاخ مناطق شمال رودخانه لوار را به مناطق سولونی و بری متصل می‌كرد.

 بالاترین دستمزدها در بین شخصیت های معروف زیر سی سال به چه كسانی تعلق دارد؟ پاسخ این پرسش در مجموعه ای است كه توسط رویترز به نقل از فوربس منتشر شده است... :


 

لیدی گاگا بالاترین دستمزد رادر بین زیر 30 ساله ها دارد... او با 25 سال سن 90 میلیون دلار سالانه پول در می آورد.

 

جاستین بیبر خواننده 17 ساله 53 میلیون دلار در سال

 

لبران جیمز بازیكن تیم بسكتبال میامی هیتس 26 ساله 48 میلیون دلار در سال

 

راجر فدرر قهرمان تنیس 29 ساله 47 میلیون دلار در سال

 

بازیكن تیم فوتبال رئال مادرید كریستیانو رونالدو 26 ساله 38 میلیون دلار در سال

 

بازیكن تیم فوتبال بارسلونا لیونل مسی 23 ساله 32 میلیون دلار در سال

 

قهرمان تنیس رافائل نادال 25 ساله 31 میلیون دلار در سال

 

دوایت هاوارد بسكتبالیست اورلاندو مجیك 25 ساله 28 میلیون دلار در سال

 

دیان واد بازیكن تیم بسكتبال میامی هیتس 29 ساله 26 میلیون دلار در سال

 

 

هنرپیشه هایی چون کیریستین استوارت 21 ساله و همبازی خون آشامش!پتین سون 25 ساله و خوانندگانی مثل بیانسه و ریانا هم در این لیست برای خود جایگاه ویژه ای دارند.


 

۱۲ توصیه بهداشتی برای سفرهای تابستانی

 

کارشناسان و متخصصان ایمنی و سلامت همواره به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی برای برخورداری از یک زندگی مطلوب تر توصیه می کنند. اما وقتی فصل تعطیلات و در پی آن سفرهای تفریحی فرا می رسد، توجه به این نکات و توصیه ای بهداشتی و ایمنی قطعا باید بیشتر و خاص تر شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مقاله کارشناسان ۱۲ نکته بهداشتی را به عنوان هدیه ای برای فصل تعطیلات در اختیار شما قرار داده اند تا هم در سلامت و ایمنی از سفر و تعطیلات خود لذت ببرید و هم این هدیه کوچک اما با ارزش را برای دوستان و آشنایان خود نیز بفرستید.

سایت مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در یک مقاله آورده است:

۱ برای مراقبت از خود در برابر شیوع میکروب ها و بیماری ها دست های خود را مرتب بشویید.

۲ بدن خود را با پوشیدن لباس مناسب خشک و گرم نگه دارید.

۳ استرس خود را کنترل کرده و سعی کنید در تعطیلات از اضطراب و فشار جلوگیری کنید. می توانید در این شرایط از پذیرش تعهد و مسوولیت زیاد از حد پرهیز نمایید.

۴ هرگز الکل مصرف نکنید و یا مراقب باشید که راننده شما از الکل استفاده نکرده باشد.

۵ سیگار نکشید و حتی المقدور با کسانی که سیگار می کشند ارتباط نداشته باشید تا از دود سیگار آنها در امان بمانید.

۶ هنگام رانندگی حتما کمربندهای خود را محکم ببندید، کودکتان را در صندلی کودک و در صندلی پشت خودرو بنشانید و کمربند صندلی کودک را متناسب با قد، وزن و سن او تنظیم کنید.

۷ قبل از رفتن به سفر حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و آزمایشات و معاینات لازم را انجام دهید در طول تعطیلات نیز انجام آزمایش ضروری را در زمان تعیین شده، فراموش نکنید.

۸ حتما واکسیناسیون لازم را انجام دهید تا شما را در برابر بیماری ها مصون نگه داشته و جانتان را نجات دهد.

۹ مراقب کودکان خود باشید و از آنها غافل نشوید. اسباب بازی ها، غذاها، نوشابه ها و سایر اشیاء خطرناک را از دسترس آنها دور نگه دارید.

۱۰ اگر نیاز به اجاق و آتش دارید، حتما تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و هرگز وسایل آتش زا مثل اجاق، شومینه و یا حتی شمع ها را بدون مراقبت رها نکنید. همچنین صحت کارآیی آنها را به طور مرتب کنترل کنید.

۱۱ غذای سالم آماده کنید. برای این منظور چند نکته ساده را به خاطر بسپارید. حتما دستهای خود و سطحی را که روی آن غذا آماده می کنید، بشویید. غذا را در دمای مناسب طبخ کنید و از یخچال نیز به طور مناسب استفاده نمایید.

۱۲ حتما تغذیه سالم داشته باشید و تحرک بدنی را فراموش نکنید. مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها را که خوب تمیز و شسته شده اند در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف غذاهای شیرین و چرب را تا حد امکان محدود کنید. در هفته حداقل ۵/۲ ساعت فعالیت بدنی داشته باشید و به کودکان و نوجوانان خود اجازه دهید که حداقل یک ساعت در روز تحرک داشته باشند.

شنبه 4 تير 1390برچسب:نقاش,هيتلر, :: 1:9 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

  میدانید این نقاشی ها متعلق به کیست ؟؟؟؟؟

 
هنگامیکه از یک نفر امتحان ورودی می گیریم یا برای پذیرفتن شخصی با وی مصاحبه می کنیم 
شاید اگر بیشتر دقت بخرج بدهیم حتی بتوانیم تاریخ بشریت را نجات بدهیم .
در زیر تعدادی از نقاشی های فردی که در امتحان ورودی دانشگاه وین پذیرفته نشد 
و راه دیگری برای زیستن برگزید آورده شده است لطفا خوب توجه کنید
 
میدانید این نقاشی ها متعلق به کیست ؟؟؟؟؟    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شخصی که این نقاشی ها را کشیده است، میخواسته در دانشگاه هنرهای زیبای وین تحصیل کند و یک نقاش معروف شود.
اگر او از طرف دانشگاه وین پذیرفته میشد، تاریخ جهان بسیار متفاوت میشد.


اسم این نقاش،
 آدولف هیتلر است!‏
   تقریبا 11 میلیون انسان در جنگ جهانی دوم تکه تکه شدند . . .      
 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمي و آدرس mozafar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

��





نويسندگان