بيشتر بدانيم
چهار شنبه 8 بهمن 1389برچسب:, :: 4:28 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 گیاه دارویی یونجه با نام محلی اسپست،

از نظر طب قدیم ایران گرم است البته گونه تازه آن گرم و تر و خشک شده آن گرم و خشک است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، گیاه دارویی یونجه گیاهی علفی و چند ساله است که ارتفاع آن تا یک متر می رسد و برگ های آن دارای سه برگچه می باشد.

برگچه های آن، نوک تیز و سبز رنگ و بیضی شکل است و گل های آن به رنگ بنفش تیره یا آبی روشن است. میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا می باشد.

محمد امیر راشکی مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در این باره گفت: گیاه دارویی یونجه سرشار از ویتامین های A_ C_E_K و همچنین دارای آمیلاز است که آنزیم مخصوص هضم مواد نشاسته ای است.

وی به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آنزیم های بسیاری در یونجه یافت می شود که به عنوان مثال می توان به امولسین، اینورتاز و پکتیاز اشاره کرد.

وی اظهار کرد: یونجه دارای قریب به ۲۰ درصد پروتئین است و پروتئین های موجود در یونجه شامل لیزین، آرژنینف، هیستیدین، آدنین، فنیل آلانین، آسپاراژین و سیستین می باشد و دارای اسید فسفریک نیز می باشد.

وی ادامه داد: یونجه دارای منیزیوم، آهن و مقداری جزئی ارسنیک و سیلیس است و بنابراین یونجه از نظر مواد غذایی بسیار قوی است و غذای خوبی برای انسان و حیوانات است.

راشکی بیان کرد: یونجه از نظر اینکه دارای بسیاری از مواد معدنی می باشد، شیره آن برای بچه هایی که در حال رشد هستند و استخوان بندی محکمی ندارند بسیار مقید است، حتی امروزه پودر این گیاه را در داروخانه ها می فروشند که آنرا می توان برای بچه های شیر خوار مصرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه شیره یونجه باید مقدار ۳۰۰ گرم یونجه را در یک لیتر آب ریخته و آنرا جوشانید تا مقدار آب آن به نصف تقلیل یابد سپس آن را صاف کرده و مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید که بصورت شربت درآید.

وی گفت: مقدار مصرف برای اطفال ۲۰۰ گرم در روز است و برای اطفال شیرخوار حدود ۵۰ گرم می باشد که می توان به شیرآنها اضافه نمود و اشخاص بزرگسال هم برای بالا بردن انرژی می توانند از این شیره استفاده کنند.

راشکی در ادامه گفت: یونجه را به صورت تازه و یا جوانه آنها را با سالاد میل کنید و جوانه یونجه را به صورت بسته بندی شده می توانید از سوپرمارکتها خریداری کنید.

وی ضمن اشاره به ملین بودن یونجه گفت: یونجه دو برابر اسفناج آهن دارد و بنابراین خون ساز است و برای کسانی که به کم خونی مبتلا هستند مفید است.

وی تاکید کرد: یونجه به علت دارابودن آهن برای درمان بیماری راشیتیسم به کار می رود و عوارض کمبود ویتامین ث با خوردن یونجه از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد: یونجه تازه در بسیاری از کشورها مانند چین، روسیه و آمریکا به مقدار زیاد به جای اسفناج مصرف می شود.

مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: یونجه را در داروخانه ها و فروشگاه های گیاهان دارویی به صورت پودر، کپسول و قرص به فروش می رسانند و مقدار مصرف آن سه قرص در هر روز است.

وی اظهار کرد: با مزایایی که یونجه دارد، در خوردن تازه آن نباید زیاده روی کرد زیرا بسیار نفاخ است و حتی حیوانات که به مقدار زیاد از آن می خورند به علت گاز زیاد ممکن است تلف شوند.

وی گفت: ضماد پخته یونجه را اگر روزی چند بار روی اعضایی که رعشه دارند بگذارید آنها را درمان می کند.

راشکی ادامه داد: تخم یونجه قاعده آور است و برای این منظور تخم یونجه را به صورت دم کرده باید مصرف کرد.

وی افزود: دم کرده یونجه درمان اسهال است و برای تسکین سرفه و نرم کردن سینه روزی ۲ تا ۳ فنجان دم کرده تخم یونجه را مصرف کنید.

وی تاکید کرد: برای درمان رعشه تخم یونجه را در روغن زیتون بریزید و مدت یک هفته جلوی آفتاب بگذارید سپس آنرا صاف کنید و روزی چند قاشق از آن بخورید و روی اعضایی که رعشه دارند بمالید.

مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یونجه حاوی مقدار زیادی ویتامین است و کوبیده آن زخم را به سرعت التیام داده و از خونریزی جلوگیری میكند 

چهار شنبه 7 بهمن 1389برچسب:, :: 4:26 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 نان سوخاری، گونه ای از تولیدات ارزشمند آرد گندم

در این مطلب درباره ی نان و آرد سوخاری، چگونگی به دست آوردن آن ها صحبت می کنیم.

 نان سوخاری یکی از فرآورده های حاصل از آرد گندم است که به دلیل پایین بودن رطوبت، قابلیت نگهداری زیادی دارد. نان سوخاری، نان های برشته ای هستند كه در آن ها نشاسته شروع به تجزیه كرده و قابلیت هضم بیشتری دارند. یک عدد نان سوخاری متوسط 35 كالری، نان سیاه (با سبوس) 100 گرم 218 کالری و یک کف دست نان معمولی  75 کالری، انرژی دارد.

مواد اولیه اصلی نان سوخاری آرد گندم، روغن، شکر و خمیر مایه است. البته علاوه بر مواد اصلی از مواد زیر نیز در فرمول نان سوخاری استفاده می شود. گلوتن، شیرخشک، تخم مرغ، مالت، عصاره مالت، شربت اینورت، نمک طعام، لسیتین، آرد سویا و افزودنی های مجاز خوراکی. آرد گندم مورد نظر برای تولید نان سوخاری باید دارای گلوتن با کمیت و کیفیت بالا باشد تا بتواند ضمن تحمل تخمیر و مقاومت در برابر آنزیم های حاصل از مخمرها طی مرحله تخمیر، گازهای ایجاد شده را به خوبی حفظ نماید و شبکه گلوتن آن به صورت اسفنجی درآید.

موادی که در تهیه آرد سوخاری استفاده می شود

گلوتن:

گلوتن در خمیر سوخاری سه نقش اساسی را ایفا می کند:

به خمیر حالت الاستیک و ارتجاعی می دهد، باعث نگهداری گازهای حاصل از تخمیر و حالت اسفنجی در فرآورده می شود و در نهایت باعث بهبود حجم، بافت، سهولت مصرف و افزایش اثر آنزیم های گوارشی می شود.

شربت اینورت: این ماده موجب بهبود رنگ در پوسته سوخاری و نرمی بافت آن می شود.

عصاره مالت: این ماده در بهبود رنگ، طعم و مزه محصول موثر است.

 

مخمر نانوایی: در تولید سوخاری به دلیل بهبود حجم و حالت اسفنجی و تردی بافت از یک مرحله تخمیر استفاده می شود که هم زمان این عمل در بهبود طعم هم تاثیر دارد.

نمک طعام: این ماده در خمیر سوخاری از یک طرف به بهبود کیفیت شبکه گلوتن کمک می کند و حالت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد، از طرف دیگر به عنوان تنظیم کننده و تعدیل کننده رشد مخمر و میکروارگانیسم های ناخواسته عمل می کند.

شیر خشک: اثرات مطلوبی بر روی بهبود بافت خمیر و در نتیجه حالت اسفنجی آن دارد، همچنین موجب بهبود رنگ و طعم می شود و ارزش غذایی فرآورده نهایی را افزایش می دهد.

روغن: از این ماده بیشتر برای تردی بافت و افزایش حجم سوخاری استفاده می شود. برای تولید سوخاری فرمول ثابت و یکنواختی وجود ندارد و با انتخاب مواد اولیه مناسب می توان فرآورده با کیفیت بالا بدست آورد.

ویژگی های نان سوخاری

- نان سوخاری باید عاری از بو و طعم غیر عادی باشد.

- رنگ آن زرد مایل به قهوه ای روشن و عاری از سوختگی باشد.

- دارای بافت متخلخل و ترد و از هر نوع مواد خارجی نیز عاری باشد.

هنگام خرید نان سوخاری به نکات زیر توجه کنید:

موارد زیر باید به طور واضح و روشن روی بسته های نان سوخاری نوشته شده باشد:

نام و نوع محصول، نام و نشانی تولید کننده، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، وزن خالص، نام و مواد مصرفی، شماره سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای زمان مصرف، شرایط نگهداری.

 آرد سوخاری

آرد سوخاری معمولا از نان های حجیم تهیه می شود. این نان ها به نحوی حرارت می بینند که رطوبت آن ها گرفته می شود و به صورت خشک درمی آیند. در واقع، آرد سوخاری و نان سوخاری 2 محصول از یک خانواده هستند. این نان در اثر حرارت مجدد، رطوبت خود را از دست می دهد و خشک، قهوه ای و برشته می شود.

اگر این نان خشک شده را به صورت آرد درآوریم، آرد سوخاری به دست می آید. آردهای سوخاری ای که در حال حاضر در بازار وجود دارند، به این شکل تولید می شوند. در واقع، نان های تستی که برای فروش به بازار می روند، در صورتی که به فروش نرسند، اگرچه دچار فساد نشده اند ولی به دلیل بیات شدن دیگر به شکل نان قابلیت مصرف ندارند. این نان ها دوباره به کارخانه باز می گردند و مجددا در فر می روند تا به صورت خشک شده درآیند. این اتفاق در مورد نان هایی که قالب آن ها دچار اشکال شده نیز رخ می دهد. پس از این مرحله، آن ها را آسیاب و به شکل آرد سوخاری بسته بندی و روانه بازار می کنند.

تهیه آرد سوخاری در صنعت

برای تهیه آرد سوخاری، نان 2 بار تحت فرآیند پخت قرار می گیرد و تهیه آن به طور مستقیم از آرد معمولی امکان پذیر نیست. حتی در مواردی که بازار مصرف آرد سوخاری زیاد است، برخی نان ها برای تبدیل به آرد سوخاری، پخته می شوند. به هر حال، آرد سوخاری فقط با پخت مجدد نان به دست می آید.

پخت دوم نسبت به پخت اول متفاوت است. پخت نان در مرحله اول یک پخت عادی است ولی در مرحله دوم پخت هم طولانی تر است و هم حرارت ملایم تر. درواقع مرحله دوم پخت برای از دست رفتن باقیمانده آب و خشک شدن کامل نان به انجام می رسد. تغییر رنگی هم که در آن مشاهده می شود به دلیل واکنش میلارد و نیز کاراملیزه شدن است و هر چه مدت زمان پخت دوم در این نان ها بیشتر باشد، رنگ آرد تیره تر خواهد بود.

ماده سرطان زای آکریلامید

یکی از مشکلات در فرآیند تولید نان ، تولید ماده سرطان زای آکریلامید در روند حرارت دهی است. آکریلامید در اثر حرارت دیدن موادغذایی به خصوص در چیپس، نان و گوشت به وجود می آید. بنابراین حرارت دیدن مجدد نان برای تولید آرد سوخاری، این محصول را دارای میزان بیشتری آکریلامید می کند. ضمن این که بعد از این 2 مرحله پخت آرد سوخاری در کارخانه، این محصول یک بار دیگر نیز در منازل همراه با موادغذایی سرخ کردنی حرارت می بیند و این عمل نیز باعث افزایش بیشتر آکریلامید در آن می شود.

استفاده از آرد سوخاری در تهیه غذا

با توجه به این که در مورد میزان وجود آکریلامید در آرد سوخاری تحقیقات جامعی صورت نگرفته و مقدار آن به درستی مشخص نیست، اظهارنظر در این مورد کار چندان درستی نیست. اما به دلیل این که از آرد سوخاری بیشتر در تهیه غذاهای سرخ کردنی استفاده می شود و مصرف غذاهای سرخ کردنی نیز چندان مورد تایید پزشکان و متخصصان تغذیه نیست، می توان در مورد مصرف بیش از حد آن به مصرف کنندگان هشدار داد.

نگهداری آردهای سوخاری

نگهداری موادغذایی ارتباط مستقیم با میزان رطوبت آن دارد. چون یکی از شرایط رشد میکروارگانیسم ها در موادغذایی وجود رطوبت در آن است و هرچه میزان آن کمتر باشد، رشد این عوامل در آن پایین تر خواهد بود. در مورد آرد سوخاری نیز به دلیل این که میزان رطوبت بسیار پایین است، در صورتی که آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنیم، مشکل چندانی به وجود نخواهد آمد و می توان آرد سوخاری را تا مدت طولانی (مثلا 6 ماه) ذخیره کرد. البته در این مورد باید به نکاتی مثل اکسیدشدن روغن موجود در این محصول نیز اشاره کرد.

نشانه های فساد آرد سوخاری

در بیشتر موارد، تشخیص فساد آرد سوخاری توسط افراد عادی امکان پذیر نیست ولی اگر بخواهیم مشخصه ای برای این موضوع در نظر بگیریم، بوی خاصی است که اصطلاحا به بوی "نا" موسوم است. اگر آرد سوخاری بوی کهنگی و نا بدهد، بهتر است استفاده نشود. می توان به تغییر رنگ آرد نیز برای پی بردن به فساد آن توجه کرد.

بعضی از خانواده ها از خمیر خشک شده نان هایی مانند نان باگت بعد از آسیاب کردن به عنوان آرد سوخاری استفاده می کنند.

این افراد تقریبا همان کاری را می کنند که در کارخانه های تهیه آرد سوخاری انجام می شود، با این تفاوت که مرحله دوم پخت در مورد آن ها انجام نشده است. به همین دلیل، رنگ آن روشن تر است و طعم آن کمی به خامی می زند و البته میزان آکریلامید تولید شده در این آرد خانگی، کمتر است. اما در کل، مصرف کمتر آردسوخاری توصیه می شود.

چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:تب مالت, :: 7:22 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

  ما نام بیماری تب مالت را شنیده ‌ایم اما بیشترمان با علایم و نشانه‌ های آن آشنایی نداریم و تمام اطلاعات ما در این عبارت خلاصه می ‌شود که در اثر خوردن شیر یا پنیر آلوده ممکن است تب مالت بگیریم. اما تب مالت، علایم متنوعی دارد که بسیاری از آن ها برای ما ناشناخته‌ اند. دکتر ناطقیان، علایم این بیماری را به 2 دسته تقسیم می ‌کند: "این بیماری به 2 شکل حاد و مزمن خود را نشان می ‌دهد. نوع حاد، با تب متناوب و تعریق همراه است. بیمار احساس ضعف و بی ‌حالی دارد و درد‌های پراکنده ‌ای در بدنش احساس می ‌کند. اما در نوع مزمن، بیمار تب آنچنانی ندارد و به جایش، دردهای استخوانی پراکنده دارد که بیشتر در ناحیه لگن، به صورت یک ‌طرفه، است. ورم مفاصل هم رخ می ‌دهد. گاهی بیمار دچار مشکلات روحی می ‌شود و احساس افسردگی و بی ‌حوصلگی دارد. معمولا احساس می ‌کند که صبح‌ ها خلق و خوی بهتری دارد ولی بعد از ظهرها احساس افسردگی می ‌کند..."

گفتگوی هفته نامه سلامت را با دکتر علیرضا ناطقیان، فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره همین بیماری بخوانید.

آقای دکتر! کسانی که این علایم را دارند، باید چه کار کنند؟

کسانی که تب ‌های متناوب، درد، ضعف و بی ‌حالی دارند، حتما باید از نظر ابتلا به تب مالت بررسی شوند. اگر کسی دچار تب شده و در مسافرت اخیر از مواد غذایی ناسالم یا مشکوک استفاده کرده، باید از پزشک تقاضا کند تا او را از نظر ابتلا به تب مالت بررسی کند.

آزمایش تشخیص بیماری تب مالت، تست رایت نام دارد که بسیار ساده و ارزان قیمت است و در تمام نقاط کشور انجام می‌ شود. گاهی دوره نهفتگی این بیماری طولانی می ‌شود و بیمار به یاد نمی ‌آورد که غذای آلوده خورده است یا نه. به دلیل شیوع زیاد این بیماری در کشور، معمولا اگر بیمار بیشتر از یک هفته تب داشته باشد، پزشکان، آزمایش تشخیص تب مالت را برای او انجام می‌ دهند. انجام این تست در مناطقی که بیماری شیوع بیشتری دارد رایج ‌تر است؛ مثلا در آذربایجان شرقی و غربی، شهرکرد، یاسوج و همدان.

به غذاهای ناسالم اشاره کردید، منظورتان چه غذاهایی بود؟

ببینید؛ این بیماری از راه‌ های مختلف منتقل می ‌شود اما راه اصلی‌ اش،‌ استفاده از محصولات لبنی است که از دام آلوده تهیه شده ‌اند. اگر شیر به اندازه کافی جوشانده شود، حتی اگر دام بیمار باشد، باز هم از انتقال بیماری جلوگیری می ‌شود. متاسفانه هنوز این تصور در کشور ما وجود دارد که جوشاندن شیر باعث می ‌شود، مواد مغذی شیر از بین بروند. این تفکر، اشتباه است و زمینه‌ ساز گسترش بیماری. اگر شیر به اندازه کافی جوشانده نشده باشد، تمام محصولاتی که از شیر و ماست تهیه می ‌شوند (دوغ، قره ‌قروت، کره، پنیر و کشک، خامه و بستنی) بیماری ‌زا هستند. اگر نظارت بر تولید ماست نباشد، برای کمتر شدن هزینه جوشاندن یا دود نخوردن شیر، وقتی شیر نیمه‌ گرم می ‌شود، دیگر شیر را بیشتر حرارت نمی دهند و در همین دما مایه ‌ماست را به آن اضافه می ‌کنند. به این صورت، ماست هم آلوده می ‌شود و تمام محصولاتی که از ماست تهیه می ‌شوند، آلوده خواهند شد. اگر پنیر به مدت 2 ماه در آب نمک بماند، احتمال انتقال بیماری خیلی کم می ‌شود. ولی در پنیر تازه و نرم، احتمال وجود میکروب هست؛ چرا که برای تولید پنیر ممکن است شیر را اصلا نجوشانده باشند. استفاده از قلم گاو و گوساله هم اگر به خوبی پخته نشوند، می‌ تواند عامل انتقال بیماری باشد.

آیا این بیماری به شکل ‌های دیگری هم منتقل می‌ شود؟

بله این بیماری با روش‌ های مختلفی منتقل می‌ شود. شکل سنتی زندگی موجب تماس خیلی نزدیک با گاو و گوسفند است. در بسیاری از روستاها بچه ‌ها از بره و گوساله تازه به دنیا آمده به عنوان اسباب‌ بازی استفاده می‌ کنند؛ در حالی که غشای پرده جفت و محصولات زایمانی حیوان به شدت آلوده‌ کننده ‌اند. حتی کسانی که در زمان زایمان حیوان حضور داشته باشند، ممکن است از طریق تنفس به بیماری تب مالت مبتلا شوند؛ چه برسد به کسانی که با دست برهنه به زایمان حیوان کمک می ‌کنند! ممکن است حیوان بیمار، هیچ علامتی نداشته باشد یا این که فقط چند مورد سقط داشته باشد. بنابراین کسانی که با دام در تماس هستند به راحتی بیمار می ‌شوند. کارگران دامداری‌ ها و کشتارگاه‌ ها هم در خطر آلوده شدن هستند. سرایت بیماری از انسان به انسان بسیار نادر است. موارد نادری از انتقال بیماری از طریق جنسی، شیر مادر و پیوند مغز استخوان گزارش شده است.

روش درمان این بیماری چیست؟

بیماری تب مالت قابل درمان است و اگر بیمار در مصرف داروها همکاری مناسب داشته باشد به طور کامل درمان خواهد شد. حتی اگر بیماری مزمن هم شده باشد، باز بعد از تشخیص به خوبی درمان می ‌شود. به طور معمول، درمان با 2 دارو به مدت 2 تا 3 ماه انجام می ‌شود. به ندرت، در موارد مزمن یا عفونت مغز استخوان ممکن است بیمار تا 6 ماه دارو مصرف کند.

اگر بیماری تشخیص داده نشود چه عوارضی دارد؟ آیا بیماری تب مالت کشنده است؟

نه، احتمال مرگ بسیار کم است. اما اگر تشخیص داده نشود، عوارض ناتوان ‌کننده ‌ای دارد. یکی از عوارض بیماری، درد شدید مفاصل است. ممکن است یک جوان کارگر که روزی ‌رسان خانواده است، در اثر ابتلا به این بیماری از شدت درد مفاصل، از کار افتاده شود. البته حتی در این موارد هم اگر بیماری تشخیص داده شود به خوبی درمان می‌ شود.

با این حساب، استفاده از شیر محلی خطرناک است؟

نه، اصلا این ‌طور نیست! استفاده از لبنیات بسیار ضروری است و نباید مردم را از مصرف لبنیات ترساند. فقط باید قبل از استفاده، از محصولات لبنی و گوشت محلی از سالم بودن آن مطمئن شویم؛ مخصوصا شیر محلی را قبل از مصرف بجوشانیم.


دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:معما, :: 13:5 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

مسئله اينه:

3 تا دوست با هم ميرن به يك مغازه ساعت فروشي كه براي يكي از دوستانشون كادو بخرن ، يك ساعت ميخرن به قيمت 30000 تومان. يعني نفري 10000 تومان دانگ هر كدامشان ميشود. صاحب مغازه به شاگردش ميگه قيمت ساعت 30000 تومان نبوده، 25000 تومان بوده. برو 5000 تومان را به آنها برگردان. شاگرد مغازه از اين 5000 تومان 2000 تومانش را براي خودش برميدارد .

 3000 تومان ديگر را به آن سه دوست ميدهد. (نفري 1000 تومان). پس با برگشت 1000 تومان سهم هر دوست نفري 9000 تومان ميشود. حالا سوال اينجاست كه اگر هر دوست 9000 تومان داده باشد ميشود 27000 تومان و 2000 تومان نيز شاگر ساعت فروشي برداشته است، كه در جمع ميشود به عبارتي 29000 تومان !!!!!!!

1000 تومان ديگر كجاست ؟

طراح سوال : پروفسور حسابي


شنبه 3 بهمن 1389برچسب:, :: 4:46 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

 

 

 برندگان شصت و هشتمين دوره جوايز گلدن گلوب

 

شصت و هشتمين دوره جوايز گلدن گلوب روز 16 ژانويه در لس آنجلس برگزار شد. كالين فرث (چپ) و كريستين بيل، بازيگران بريتانيايي براي فيلم هاي سخنراني پادشاه و مبارز جوايز بهترين بازيگري را به دست آوردند.

از راست نيكول كيدمن، هالي بري و هلنا بونام كارتر، نامزدهاي بخش هاي بهترين بازيگران زن.

شبكه اجتماعي چهار جايزه به دست آورد. آرون سوركين (راست) فيلمنامه نويس و ديويد فينچر (چپ) كارگردان اين فيلم جزو برندگان بودند. ناتالي پورتمن (وسط) هم براي بازي در فيلم قوي سياه جايزه بهترين بازيگر زن در بخش دراما را به دست آورد.

در بخش جوايز تلويزيوني، مجموعه 'گلي' (Glee) بيشترين جايزه ها را از آن خود كرد. كريس كالفر(چپ) و جين لينچ (وسط) بازيگران اين مجموعه برنده جايزه شدند. استيو بوشمي (راست) هم براي بازي در مجموعه امپراتوري بوردواك برنده جايزه بازيگري شد.

رابرت دونيرو (راست) براي يك عمر فعاليت هنري جايزه معتبر سسيل بي دوميل را دريافت كرد، آنت بنينگ براي فيلم بچه ها رو به راهند برنده جايزه بهترين بازيگر زن بخش موزيكال و كمدي شد و آل پاچينو (چپ) براي بازي در فيلم تلويزيوني 'جك را نمي شناسي' جايزه بهترين بازيگري را برد.

زوج هاي هنري؛ آنجلينا جولي و برد پيت (راست) و كاترين زيتا جونز و مايكل داگلاس

از راست اسكارلت جوهانسون، آنا هاتاوي و كريستينا آگيلرا از ديگر ستارگاني بودند كه در مراسم اهداي جوايز گلدن گلوب حضور داشتند.

پنج شنبه 1 بهمن 1389برچسب:مرغ شاخدار, :: 5:22 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 پرنده ای زیبا در عین حال کمیاب است واگر هم باشد با قیمت های بسیار گزاف عرضه می شود.

این پرنده حدود ۱۰-۱۵ عدد تخم می گذارد ودر دمای ۵/۳۷ ودر حدود ۲۵-۲۸ روز تخم ها تبدیل به جوجه می شوند . 
ممکن است هرجایی روی زمین تخم بگذارند و تقریبا مانند کبوترپرواز می کنند و جلد هم می شوند اول که شما این پرنده راخریداری می کنید بال های آن را قیچی کنیدتا نتواند پرواز کند.در خانه های آپارتمانی نمی شود از این پرنده نگه داری کرد محل نگهداری آن حتما باید در باغ و فضای باز باشند.

تشخیص جنسیت: نرهای این نوع از پرنده هیکل بزرگی دارند نسبت به ماده ها وصدا هایی که از خود تولید می کنند تندتند و آرام تر است.اما ماده ها هیکل ظریف تری دارند وصدایشان گوش خراش است. در تصویرزیر "نر" این پرنده را می بینید.



اصولا حیوانات دست آموزی نیستند و اصلا به نزدیک شدن به انسان ها علاقه ای ندارند و سزعت عمل بالایی دارند بگونه ای که در فضای باز به هیچ عنوان نمی شود توسط انسان بدون وسیله شکار شوند.
__________________

 چهار تنظیم امنیتی که هر کاربر گوگل باید بداند

سلام می کنم به همه شما دوستان خوبم،
تقریباً همه ما روزانه به شکلی از امکانات شرکت گوگل استفاده می‌کنیم و آن را یکی از مؤثرترین و امن ترین سرویس های اینترنتی می دانیم. اما در گوگل و سرویسهای مختلف آن هم تنظیماتی هستند که شاید ظاهراً مهم نباشند، اما اعمال هر کدام از آن‌ها به نوعی در استفاده بهتر و امن‌تر از سرویس های مختلف این شرکت، ضروری است.

۱- پیش‌نمایش اتوماتیک تصاویر ضمیمه ایمیل‌های دریافتی از لیست دوستان تان را غیرفعال کنید
جی‌میل، به صورت پیش‌فرض، پیش‌نمایش تصاویری که از طرف افراد ناشناس و یا منابع نا مشخص برای شما ارسال شده باش را به شما نشان نمی‌دهد، اما از جولای ۲۰۰۹ کسانی که حداقل یک بار برایشان ایمیلی ارسال کرده باشید، در لیست تماس جی‌میل شما قرار می‌گیرند. حال اگر شما ایمیلی که شامل یک فایل تصویری ضمیمه باشد، از افراد لیست خود دریافت کنید، آن تصویر به نمایش در می‌آید.
برای اینکه این پیش‌نمایش را غیرفعال کنید، باید در جی‌میل خود به صفحه Settings مراجعه کرده و در برگه General در قسمت External Content گزینه دوم (Ask before displaying external content) را انتخاب کنید و سپس کلید Save را در پایین صفحه برای ذخیره تنظیمات فشار دهید. بدین ترتیب پیش نمایش تصاویر ضمیمه تمامی ایمیل‌های تان تنها در صورتی به نمایش در می‌آیند که لینک Display images below را در بالای هر ایمیل کلیک کنید. بدین ترتیب دیگر مجبور نیستید که حجم زیادی از وقت و پهنای باندتان را صرف خواندن ایمیل دوستانی بنمایید که علاقه خاصی به استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا در ایمیل شان هستند. و البته با جلوگیری از نمایش عکس‌های با منبع ناشناس، یکی از باگ های بزرگ امنیتی سیستم تان را رفع نموده اید.

۲- قابلیت های Chat، Labs و Buzz را خاموش کنید
این سه سرویس گوگل که در جی‌میل قابل دسترس هستند، علی‌رغم مزایای شان، معایب زیادی هم دارند. برای مثال Labs با اینکه مجموعه‌ای کاربردی از ابزارها برای جی‌میل را در اختیارتان می گذارد، سرعت صندوق پست الکترونیکی شما را کم کرده و ممکن است شما را عصبی کند و چت هم که مرتب حواس شما را پرت خواهد کرد و حجمی از صفحه نمایش را هم اشغال می کند. از معایب گوگل باز هم که احتمالاً آگاه هستید و می‌دانید با وجود تغییراتی که گوگل در این سرویس داده، برای حفظ حریم خصوصی و لیست دوستان خود، بهتر است حداقل فعلاً از این سرویس صرفنظر کنید.
برای خاموش کردن گوگل باز و سرویس چت گوگل در جی‌میل، می‌توانید پس از ورود به جی‌میل، به پایین صفحه رفته و مطابق شکل، کلید های turn off chat و turn off buzz را بزنید. بدین ترتیب از شر پنجره چت خلاص می‌شوید و منوی Buzz که در زیر Inbox قرار دارد، ناپدید می‌شود. البته شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره با مراجعه به این قسمت از صفحه جی‌میل و زدن کلید turn on این دو سرویس را به جی‌میل خود برگردانید.

اگر هم به نظرتان سرعت جی‌میل‌ کم شده یا حتی گاهی ارتباط آن قطع می‌شود، می‌توانید با خاموش کردن Labs به‌ بهبود این وضع کمک کنید. وقتی سرعت کم است اگر از لینک زیر برای باز کردن جی‌میل استفاده کنید، جی‌میل‌تان بدون Labs باز خواهد شد: https://mail.google.com/mail/?labs=0# 
با این لینک جی‌میل در حالت Safe Mode باز می‌شود. شما می‌توانید این آدرس را بوک مارک کنید تا از طریق آن به جی‌میل خود سر بزنید و سرعت و پایداری بیشتر جی‌میل را شاهد باشید.

۳-پاک کردن تاریخچه جستجوها و لاگین ها
اگر شما در گوگل یا جی‌میل یا هر کدام از سرویسهای این شرکت لاگین کرده باشید، گوگل جستجوهای شما را ذخیره کرده می‌کند. حتی اگر لاگین نباشید، این احتمال وجود دارد که گوگل مواردی را که قبلاً تایپ و جستجو کرده‌اید، پیگیری کند. با استفاده از آدرس زیر، شما می‌توانید تاریخچه جستجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید را به کلی پاک نمایید:
https://www.google.com/accounts/DeleteService?service=hist 
این قابلیت برای همه‌ی کاربران فعال است، اما اگر از طریق آن نتوانستید نتیجه مناسبی بگیرید، ابتدا وارد اکانت گوگل تان شوید و سپس این لینک را امتحان کنید:
http://www.google.com/history 
در اینجا لیست کامل نتایج جستجوی خود را به تقکیک روز می‌توانید مشاهده و مدیریت کنید. قابلیت جالبی که گوگل برای این سرویس خود در اختیار کاربران قرار داده، ایست موقتی و حتی کامل این سرویس است. حتی شما می‌توانید این سرویس را برای مدت زمانی مشخص غیرفعال نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Remove Items در سمت چپ، برخی موارد را از لیست جستجوی خود حذف کنید.
در صورتی که شما جستجوهای خود را در حالتی که لاگین نبوده اید انجام می داده اید، به دنبال لینک Web history در گوشه سمت راست صفحه بگردید. در اینجا شما می‌توانید هر آنچه که گوگل در کامپیوتر (و مرورگر شما) پیگیری کرده، بیابید و نتایج را برای خودتان سفارشی کنید.

۴- مطمئن شوید که گوگل قابلیت https را برای شما فعال کرده باشد
قبلاً گفته ایم که گوگل برای امنیت بیشتر کاربرانش شیوه ارتباط تمامی کاربران جی‌میل را از http به https تغییر داده است، اما متأسفانه مواردی مشاهده شده که این کار انجام نگرفته است. پس لطفاً حتماً از طریق صفحه تنظیمات جی‌میل (setting) این مورد را کنترل کنید تا مطمئن شوید که ارتباط تان با سرورهای گوگل به صورت امن است.

یک شنبه 28 دی 1389برچسب:, :: 5:48 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 

http://marshal-modern.ir/Archive/17661.aspx

رسم روزگاره :

کسي را که خيلي دوست داري، زود از دست مي دهي پيش از آنکه خوب نگاهش کني. پيش از آنكه او را در آغوش بگيري . پيش از آنکه تمام حرفهايت را به او بگويي ، پيش از آنکه همه لبخندهايت را به او نشان بدهي مثل پروانه اي زيبا، بال ميگيرد و دور مي شود ، و تو خيال ميكردي تا آخر دنيا مي توني هر روز طلوع آفتاب را با او تماشا كني .

رسم روزگاره :

کسي که از ديدنش سير نشده اي زود از دنياي تو ميرود ، بدون اينكه حتي ردي و نشوني از خودش در دنياي تو به جا بزاره .چه آرزوهايي با او نداشتي ، چه آينده ي زيبايي را با او مي ديدي، فرصت نشد كه فقط يك بار سرت را بر روي شانه هايش بزاري و گريه كني .

رسم روزگاره :

وقتي از هر روزي بيشتر به او نياز داري ، وقتي هنوز خوشبختي را در كنار او حس نكردي ، وقتي هنوز ترانه هاي عاشقي را تا آخر با او نخوانده اي ، دركمال ناباوري مي بيني كه او را در کنارت نيست . چه فكر پوچي بود كه دست در دست او خنده کنان تا اوج آسمان خواهي رفت و او صورتت را پر از بوسه ميکند.

رسم روزگاره :

با خود گفتي اگر اين بار ببينمش دست او را مي گيرم ، خيلي محكم مي گيرم و نمي گذارم كه برود . او بايد براي هميشه پيشم بماند . دستي را گرفتي اما اين دست كيست كه خيلي سرده ؟ تو دست در دست تنهايي دادي . اون دست رهات نمي كنه !!!

رسم روزگاره :

او که ميرود ، براي هميشه هم مي رود .و آنقدر تنها مي شوي که حتي نام روزها را فراموش ميکني و گذشت زمان را احساس نمي كني ، از صداي تيك تيك ساعت بيزار مي شوي و با آنكه تنگ دل تو شكست اما ماهيش آزاد نشد.

راستی تو كه او را خيلي دوست داري: اگه هنوز باد شمعهایت را خاموش نکرده، اگه هنوز شمع بالهايت را نسوزانده ، اگه هنوز می توانی به او هديه اي ، شاخه گلي بدهي و پس قدر لحظه لحظه ي اين روزها را بدان . برايش فال حافظي بگير . او را در آغوش بگير و تا فرصت داري با او بگو :

 

"دوستت دارم "

http://marshal-modern.ir/Archive/17660.aspx

 

یک شنبه 27 دی 1389برچسب:, :: 4:45 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 اینجا هتل نیست بیمارستانه 

www.darhami.com

www.darhami.com



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمي و آدرس mozafar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

��





نويسندگان