بيشتر بدانيم

پليس  زیمبابوه می گوید گروهی از زنان را در این کشور شناسایی کرده که احتمالا برای استفاده از اسپرم مردان در نوعی مراسم آئینی، به آنها تجاوز جنسی می کنند.

این گروه از زنان معتقدند که برگزاری چنین مراسمی آنها را ثروتمند می کند.

دستگیری برخی از اعضای این گروه بیش از یک سال به طول انجامید، و قرار است امروز دوشنبه، ۲۸ نوامبر سه نفر از این زنان در هراره، پایتخت زیمبابوه در دادگاه حاضر شوند.

خبرنگار بی بی سی در هراره می گوید انتشار این خبر مردم زیمبابوه را حیرت زده کرده است.

یکی از قربانیان این تجاوزها که خواست نامی از او برده نشود، در ماه ژوییه تجربه شخصی خود را در تلویزیون سراسری این کشور مطرح کرد.

او گفت ۳ زن که سوار بر اتومبیلی بوده اند، به او پیشنهاد دادند که او را به مقصد برسانند.

این قربانی تجاوز می گوید: "یکی از این زنان به صورت من آب پاشید، و بعد به من چیزی تزریق کردند که در من میل جنسی بسیار زیادی ایجاد کرد. آنها اتومبیل را متوقف کردند و سپس مرا وادار کردند که با هر یک از آنها چندین بار با کاندوم رابطه جنسی داشته باشم".


"این فرد می گوید پس از آن این زنان او را برهنه در جنگل رها کرده اند.

پس از این ماجرا چند رهگذر او را در جنگل پیدا کردند و برای کمک به او پلیس را در جریان گذاشتند.

به گفته این قربانی، تاثیر ماده تزریق شده به او در حدی زیاد بوده که پس از انتقال به بیمارستان، میل جنسی او هنوز بسیار زیاد بوده است و بنابراین پزشکان مجبور شدند برای کمک به او دست به کار شوند.

زنی که قرار است در دادگاه محاکمه شود در ۱۷ مورد به "تعرض به عنف" متهم شده است. در قوانین زیمبابوه تعریفی در مورد تجاوز جنسی زن به مرد ارائه نشده است.

پلیس زیمبابوه اوایل ماه جاری میلادی، این زنان را در حالی دستگیر کرد که ۳۱ کاندوم استفاده شده را با خود در اتومبیل شان به همراه داشتند.

اما این زنان اتهامات وارد شده را نپذیرفته اند و می گویند روسپی هستند و چون در زمان دستگیری به شدت سرشان شلوغ بوده، فرصت نکرده اند کاندوم ها را دور بیندازند.

این زنان می گویند پس از آنکه دادگاه با آزادی آنها به قید وثیقه موافقت کرد، با گروهی مواجه شدند که به تهدید آنها پرداختند و بنابراین برای در امان بودن از این تهدیدها و توجه های رسانه ای، مجبور شده اند در خانه بمانند.

اندرو فیری، سر بازرس پلیس به بی بی سی گفته است که احتمالا این زنان در قالب باند گسترده تری فعالیت می کرده اند که در سراسر زیمبابوه پراکنده است.

آقای فیری می گوید طی ماههای اخیر از دیگر شهرها نیز در چند مورد درباره تجاوز جنسی به مردان، به پلیس گزارش شده است.


او می گوید هنوز در مورد دلایل و انگیزه های اصلی این موارد اطلاع دقیقی در دست نیست، اما احتمالاتی در مورد ارتباط این تجاوزها با مراسم آئینی خاص به گوش رسیده است.

گفته می شود از اسپرم مردان در مراسم آئینی ویژه ای استفاده می شود که بنابر باورهای محلی، در شکوفایی تجارت و ثروتمند شدن افراد موثر است.

همچنین احتمال داده شده که مایع اسپرمی که از این راه جمع آوری شده، برای فروش به کشورهای دیگر هم فرستاده شده باشد.

اما کلود ماراریکی، استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی به بی بی سی گفته است تشخیص دقیق اینکه از این اسپرم در چه مواردی استفاده می شود چندان راحت نیست.

این کارشناس فرهنگ های بومی می گوید: "چنین مواردی را می توان در حوزه مراسم آئینی و جادوگری پیدا کرد که معمولا توسط حلقه های مخفی و مرموز انجام می گیرد".

به گفته او حتی محققان نیز مایل نیستند در این مورد فعالیت تحقیقی انجام دهند، زیرا احتمالا زنده نخواند ماند تا موفق شوند نتایج تحقیقات شان را منتشر کنند.

جمعه 4 آذر 1390برچسب:راني,آبميوه, :: 22:51 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

در حالی که آبمیوه «رانی» بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی‌های ایران را در اختیار خود گرفته و هر روز به جمع مشتریان این آبمیوه افزوده می‌شود، مراجع علمی از غیربهداشتی بودن این آبمیوه خبر می‌دهند. به گزارش خبرنگار شریف نیوز، آبمیوه «رانی» محصول شرکت «عوجان» عربستان سعودی است و گفته می‌شود مجوزی برای واردات آن به ایران وجود ندارد. شرکت عربستانی عوجان برای تولید «رانی»، اسانس و ذرات خشک میوه را ـ که در صنعت آب‌میوه به آن‌ها «پالپ» گفته می‌شود ـ از کشورهای دیگر وارد کرده و اسانس و پالپ را به آب اضافه کرده و آبمیوه تولید می‌کند. ذرات  معلقی که در آبمیوه مشاهده می‌شود، دلیلی بر تازگی آن نیست، بلکه تازگی ظاهری «رانی» به علت وجود ماده‌ای به نام «بنزوات سدیم» می‌باشد. همچنین طبق گزارش یک موسسه معتبر، با آزمایش چند قوطی آب‌میوه رانی در یکی از آزمایشگاه‌های کشور، نتایجی که برای قوطی حاوی نکتار انبه رانی به دست آمده حاکی از این است که این قوطی مقدار 96.2 ppm بنزوات سدیم دارد و همچنین مقدار بنزوات سدیم در شیشه نکتار موز، 263 ppm می‌باشد. بنزوات سدیم، ماده‌ی است که در صنعت مواد غذایی به عنوان نگهدارنده کاربرد دارد. از این ماده به میزان بسیار کم در سس مایونز و نوشابه استفاده می‌شود ولی طبق گزارش اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استفاده از این ماده در هر نوع آب‌میوه غیرمجاز است. علت غیرمجاز بودن استفاده از بنزوات سدیم در آب‌میوه این است که آبمیوه به صورت گرم در قوطی ریخته و پر می‌شود و به دلیل واکنش‌هایی که بنزوات سدیم در حرارت انجام می‌دهد، استفاده از آن ممنوع می‌باشد؛ اما در نوشابه‌ها به این دلیل که نوشابه به صورت سرد پر می‌شود، استفاده از این ماده مجاز است. گفتنی است، با توجه به محرز بودن عدم رعایت حداقل استانداردها در آبمیوه «رانی» و اطلاع برخی دستگاه‌های مسئول، هنوز معلوم نیست  که چگونه این آبمیوه در این سطح گسترده به کشور وارد و توزیع می‌شود.
عزیزان یک نکته را عنایت داشته باشید که : درسته که تعدادی از دوستان، به خاطر عدم کیفیت برخی از محصولات داخلی به سراغ محصولات خارجی می روند ولی یادتان نرود که ما تحت تحریم هستیم و با توجه به برخی از مسائل سیاسی و قاچاق کالا، تمام کالاهای خارجی که در بازار ایران وجود دارند قابل اطمینان نیستند. پس برای خرید ( بخصوص مواد  خوراکی) به صرف خارجی بودن یک کالا اطمینان نکنید

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمي و آدرس mozafar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

��





نويسندگان